Zaterdag kon ik het toch niet laten. Ben even bij Tina (mn paardje op mn nieuwe werk) langsgeweest om in alle rust wat te kunnen grondwerken.
Tina was heel rustig voor een onbeleerd paardje dat een jaar niet in mensenhanden is geweest. In de bak liet ik haar uitgebreid mn CS en leadrope besnuffelen. Ik kon de friendlygame in 10 minuten opbouwen tot extreme friendly. Ze was gewoon totaal niet onder de indruk. Niks geen approach en retreat. Ze was niet bang te krijgen leek het wel, hihi.
Tijd voor de porcupine. Achterwaarts vond ze wat eng en zwaaide wat met haar hoofd. Maar zone 2 en 4 gingen echt op fase 1. Ik stond werkelijk versteld. Ligt het nou aan mij? of is dit eigenlijk een paard zoals een paard hoort te zijn. Onbedorven, vol vertrouwen, etc.
De driving ging ook op fase 1 in zone 4. In zone 2 iets moeilijker maar aan het eind van les 1 ook heel vlotjes. Meteen ook echt OM de achterhand. Ook de yoyo ging vlekkeloos als ene volleerd parellipaard.
De enige game die problems gaf en waar ik dus ben gestopt is de circling. Alweer!!!!
Shortrange ging niet zo. Ze snapte het niet. En omdat ze duidelijk haar benen wilde strekken liet ik haar wat long range draven terwijl ik een beetje meeliep. Ik kon haar heel makkelijk terugvragen en wegsturen. Ik liep steeds minder mee tot ik stil kon blijven staan en zij wel bleef lopen. Opeens voelde ik een harde ruk aan het touw. Ik viel zowat omver. Ik draaide om om te zien wat er gebeurde, staat Tina rechtovereind. Ik schrok me te pletter. Heb een paard nog nooit van zo dichtbij zo hoog zien steigeren. Ik stuurde haar door en ze gehoorzaamde gewoon. Maar daarna bleef ze er erg onbetrouwbaar en uitdagend uitzien. Ze kromde haar hals, dansde wat meer en steigerde nog een paar keer minder hoog. Ik ben gestopt met wat papa/mama en drivinggame (en friendly natuurlijk op het einde he). toen was ze weer normaal.
Ligt het nou aan mij dat Tina begin te steigeren bij de circling? waarom zou ze nou achter mn rug gaan steigeren? Sweety steigerde altijd bij de send, maar da's nu bijna over en had ook meer te maken met verontwaardiging als ik de andere richting vroeg en enthousiasme.
Is de circlinggame voor iedereen zo lastig?
Bertje viel me aan en beet in mn nek bij de circling
Galand bleef eindelijk stoppen en ik heb dat nooit echt opgelost gekregen
Sweety steigerde bij de send
en nu Tina tijdens de allow. Allemaal andere problemen bij dezelfde game. waarom toch?
foto's van Tina komen vanavond of vanmiddag
Bladwijzers