Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: platte hoeven?

  1. #1

    platte hoeven?

    Ik lees geregeld dat mensen het hebben over platte hoeven. Wat bedoelen jullie daar nu PRECIES mee? Heeft het te maken met een te vlakke hoek van de teen of te weinig holling in de zool of beide of nog iets anders? Leg dit eens uit! Misschien kan ik er dan iets zinnigs over schrijven.
    Stay natural and iron-free.

  2. #2

    Re: platte hoeven?

    in het geval van mijn koudbloed is het geen holling in de zool, vooral achter.
    Voor zijn er overgroeide steunsels weggehaald en die voeten worden al aardig hol, achter is het echter nog een soortement dienblad. Hij landt overigens wel op de hiel, zag ik vanmiddag toen ik ernaast fietste en er iemand anders op zat.

    foto's van de hoeven staan hier

  3. #3
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: platte hoeven?

    Ik bedoel er ook een vlakke zool mee. Mijn pony heeft die bij zn voorhoeven, daar is de zool, witte lijn en hoefwand helemaal aan elkaar gelijk. Ons vorige paard had dit ook. Toen heeft de hoefsmid die zool uit lopen hollen en het resultaat was dat ons peerdje niet eens meer het erf over kon zonder vreselijk pijn te hebben
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  4. #4
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: platte hoeven?

    Hmm, ik gebruik het woord 'plat' ook wel om aan te geven dat de hielen erg laag zijn, terwijl de haarlijn toch niet helemaal klopt. Shaf heeft zo'n hoef, die wat plat is (hoewel dat ook weer samenhing met een vlakke zool...) In tegenstelling tot 'steil' want dat was zijn andere hoef.
    De hielen links zijn al vrij laag, richting ondergeschoven zegmaar, maar de haarlijn is nog steeds minder dan 30 graden. Het begint al wel beter te worden hoor. En de hoeven links en rechts worden ook langzaamaan minder verschillend.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #5
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: platte hoeven?

    ik dacht dat mensen hier platvoeten mee bedoelden, lage verzenen en lange tenen dus.... dat bedoel ik er in ieder geval mee.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  6. #6
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: platte hoeven?

    Als ik het over platte hoeven heb, dan bedoel ik platte zolen en zeker geen lage hielen...
    Lekker verwarrend dus!

  7. #7
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: platte hoeven?

    da's idd heel verwarrend, iedereen bedoelt er dus iets anders mee dan ik altijd denk...
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  8. #8
    pasterza
    Guest

    Re: platte hoeven?

    Ik bedoel er lange ondergeschoven versenen, extreem schuine hoefwand en platte zolen mee.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •