Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: transistion you are least prepared for

  1. #1

    transistion you are least prepared for

    Hi,

    Ik heb Anna & Eveline wel iets zien schrijven over, transistion you are least prepared for. Was ik van de week aan het rijden met Poca. De draf was een beetje onbenullig dus ik dacht, wat is de transistion waar ik nu het minst klaar voor ben? Juist ja, achteruit, dus zijn we dat gaan doen. En zo een paar van die dingetjes. Maar nu ben ik natuurlijk op zoek naar de theorie daar achter.

    Hoe
    Wat
    Waar
    Waarom

    Wie kan me helpen?

    Thanks!

    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  2. #2
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: transistion you are least prepared for

    Hoe:

    Men neme een paard en ziet de modus van de dag....
    Als het paard een trage indruk geeft is het dus zaak om veel overgangen kort op elkaar te maken zodat het paard zijn aandacht moet gebruiken en als er een inspanning wordt gevraagd deze snel weer verandert.
    Als je een vlug paard hebt dat graag zo snel mogelijk vertrekt maar moeilijk te stoppen is dan vooral veel cirkels en ook veel overgangen zodat het paard bezig is met iets...
    Om hiermee te beginnen is het wel van belang dat alle 'safety issues' passe zijn.

    Je maakt dus steeds de overgang waar je paard het minst op voorbereid is om zo te werken aan de reactie snelheid van je paard en het voorkomen van assumptions van allebei..
    Ook vind je op deze manier de gaten in het fundament die je dan dus ook kunt oplossen.
    Na een aantal overgangen zal je paard in plaats van assumen welke overgang het wordt (omdat de overgang die hij in gedachte had het steeds niet is geworden) anticiperen dat er een overgang komt en VRAGEN welke het moet zijn.


    Wat:

    Het doel is om een paard te krijgen wat klaar is voor ELKE gevraagde overgang...alleen gebeurt het nog weleens dat als je een traag paard hebt en je daaraan werkt je eindigt met een zeer snappy paard wat niet meer wil stoppen of je laat een traag paard zo inkakken dat je alsnog de evenredigheid mist.

    Waar:

    Op elke gewenste plek...voor een snel paard is een kleine ruimte beter en voor een langzaam paard een grote ruimte.

    Waarom:
    Een licht paard dat klaar is voor elke overgang die je je maar kan voorstellen...en waarbij je wel rekening houd met de horsenality door de overgangen kort op elkaar te maken of juist te wachten tot het paard wat onzeker is klaar is voor een nieuwe overgang!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  3. #3

    Re: transistion you are least prepared for

    I thank you!

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #4
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: transistion you are least prepared for

    Ja, ik óók
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  5. #5
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re: transistion you are least prepared for

    Very interesting!

    Ga dit even laten bezinken.

    Marleen

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: transistion you are least prepared for

    Grappig....dat leerde ik al jaren her van mijn normal instructeur . Weer een parallel. Er zijn er best veel merk ik. Gelukkig .

  7. #7

    Re: transistion you are least prepared for

    Heel mooi dit.

    Instinctief doe ik dit met Enya altijd al. Ik moet wel, want anders eindigen we nergens.
    Enya heeft me dit geleerd.

    Vind het wel heel leuk de motivatie achter dit te lezen.
    Zooo grappig dat mijn paard dit al die tijd al wist.

  8. #8
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: transistion you are least prepared for

    komt me idd ook héél bekend voor van hetgeen mijn vroegere instructrice altijd zei Er zijn zeker paralellen tussen parelli en het traditionele rijden

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •