toen ik vanmorgen op stal kwam stond mn paard met een wat dik been in de wei,bij de kogel was het iets dikker en warmer dan normaal,ze loopt er wel gewoon op en lijkt er verder geen pijn aan te hebben,nou kan het door een paar verschillende dingen komen;
1.ze had een paar weken terug wat last van mok aan beide achterbenen(dit was in de nog droge periode,sinds een kleine week is de mok weg,maar de wei is echt super nat en hier en daar ook erg baggerig),zou dus door de mok kunnen komen hoewel ik dit betwijfel omdat het al een paar dagen weg was.
2.het schrikdraad was kapot en ze stonden nu op de andere wei,misschien dat ze zich zo dus bezeerd heeft maar er waren geen wonden te zien ofzo.
3.ze is uitgegleden of heeft zich verstapt of verdraaid in de modder,er waren geen remsporen ofzo te zien maar toch...
ik heb haar toch maar weer in de wei gezet omdat het absoluut geen stalpaard is en ik bang ben dat ze de tent afbreekt als ik haar binnen zet,en stel dat ze wel wat verrekt heeft ofzo en ze gaat de hele tijd rondjes staan te draaien in de stal....dat leek me ook niet zo goed.
ze staan nu dus toch maar weer buiten,ook omdat ze er verder geen last van leek te hebben.
ik kijk even aan hoe het nu verder gaat,morgenmiddag ga ik weer heen,zolang het nog hetzelfde is (of misschien wel minder wordt) kijk ik het nog even aan,als het verergerd is dan bel ik de dierenarts.
maar wat denken jullie,zou het door de mok kunnen komen?dat het naar binnen geslagen is?zou dit ook kunnen terwijl er al een week lang geen korsten meer opzaten en het er rustig uitzag?kan natuurlijk ook zijn dat die korsten er niet meer zaten door alle regen en nattigheid,dat het daardoor allemaal wat losgeweekt is zeg maar.
Bladwijzers