Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Beenstand

  1. #1

    Beenstand

    Op de afbeelding is een plaatje te zien van de achterhand van een paard. Ik vroeg mij af in hoeverre dit erg is voor het paard? het paardje is 3,5 jaar oud en staat al een jaar voor de kar. Ik dacht misschien komt de stand van de benen door te zware belasting. Verder heeft het paard erg ruime gangen en loopt erg goed. Ik vroeg mij alleen af of het verder echt een probleem is????

    www.HorseInspiration.nl


  2. #2
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Beenstand

    Sterre had rond haar 3e jaar precies zo'n beenstand. Volgens mij is het koehakkig en het is geloof ik de minst erge van de afwijkende beenstanden.
    Maar ik heb de benen helemaal recht gekregen door regelmatig te laten bekappen en de flares die aan de buitenkant van de achterhoeven zaten goed weg te laten vijlen.

    Als er dus inderdaad flares zitten aan de buitenkant van de achterhoeven dan zou daar de oplossing kunnen zitten.

  3. #3

    Re: Beenstand

    Het paard staat nu op hoefijzers. maar ik vraag me echt af hoe die er om zijn gegaan. odra we bij de achterbenen komen begint hij te trappen.
    ik wil zo snel mogelijk die ijzers er af en dan inderdaad goed laten bekappen. Ik dacht miss komt hij eraan omdat hij op zo'n vroege leeftijd al een kar heeft moeten trekken?
    www.HorseInspiration.nl


  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Goirle, noord-brabant
    Berichten
    305

    Re: Beenstand

    Ligt er denk ik ook aan wat soort voor paardje het is, ik ben er ondertussen achter gekomen dat bij veel trekpaard soorten zo'n lichte koehak stand als positief gezien wordt.
    Verder denk ik dat het, als het geen overdreven stand is, door bekappen wel te verhelpen is (als je het maar rustig aan veranderd)
    Groetjes ingrid

  5. #5

    Re: Beenstand

    het is een fjord... denk dat eht gekomen is van de kar trekken... ?
    www.HorseInspiration.nl


  6. #6

    Re: Beenstand

    Koehakkig is meestal een aangeboren stand - het lijkt me niet dat je dat op latere leeftijd nog erg veel kunt veranderen. Met een heel jong paard zal je misschien nog wel wat kunnen bijstellen door bekapping of hoefbeslag maar totaal recht krijgen 'volgens het boekje' zal niet lukken. De stand op zich kan voor het paard geen kwaad - het is wel een minpunt als je met het paard naar een keuring zou gaan.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  7. #7

    Re: Beenstand

    keuringen maken mij niet uit. Als het paard er maar geen last van heeft
    www.HorseInspiration.nl


  8. #8

    Re: Beenstand

    keuringen maken mij niet uit. Als het paard er maar geen last van heeft
    www.HorseInspiration.nl


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •