Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: waarom met leadrope/1 teugel rijden ?

  1. #1
    Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Locatie
    tussen Assen en Emmen
    Berichten
    706

    waarom met leadrope/1 teugel rijden ?

    Ik heb zojuist de Pushing Passenger lesson gezien waarbij alleen met de leadrope als zijnde één teugel 'gestuurd' word. Zelf heb ik ook al zo gepassagiert op Lad, echter recent ook op hem gereden met de Natural Hackamore, met twee teugels dus.

    Lad reageerde steeds erg onrustig op het om zijn hoofd zwaaien van de leadrope om van richting te veranderen. Met de Natural Hackamore kan ik van richting veranderen zonder dat dit onrust geeft.

    Waarom is het zo belangrijk om aan het eind van Level 1 alleen de leadrope te gebruiken als teugel, waarom niet 2 teugels ?

  2. #2
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: waarom met leadrope/1 teugel rijden ?

    ..omdat het belangrijk is om niet te KUNNEN remmen aan twee teugels tegelijk..

    ...en misschien....omdat issues die nog opgelost zouden moeten worden, zoals 'zwiepend touwtje rond zijn hoofd' duidelijk worden op deze manier?

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: waarom met leadrope/1 teugel rijden ?

    Om jezelf aan te leren niet met twee teugels te rijden. Als je 'gewoon' hebt leren rijden zoals de meesten van ons, zit het er automatisch ingebakken om met twee teugels te rijden, en ze niet onafhankelijk van elkaar te gebruiken, zoals bij remmen. Door met een teugel te rijden - wat best lastig kan zijn - dwing je jezelf het anders te gaan doen en realiseer je je hoeveel je je teugels eigenlijk gebruikt.

  4. #4
    Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Locatie
    tussen Assen en Emmen
    Berichten
    706

    Re: waarom met leadrope/1 teugel rijden ?

    aaaaaahhhh...das duidelijk en verklaard een hoop ! Okay, dus dan maar niet de makkelijkste weg kiezen en braaf met één leadrope aan de slag...

    Thanks Dunya en Nienke07 !!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •