Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Threshold, hoe dan verder?

  1. #1

    Threshold, hoe dan verder?

    Ryan en ik waren vandaag aan het wandelen over het erf en de steeg. [size=99px](de steeg is de 'oprijlaan" tussen de boerderij en de straat)[/size]

    Het ging best goed, iets hoger stap tempo dan normaal maar hoofd laag en aandacht bij mij.

    Halverwege de steeg ging Ryan stilstaan, hoofd hoog, "nek erop" en kijken, een threshold oke maar dan?

    Graag jullie advies/ervaringen hoe jullie dit aanpakken?

    Nu heb ik ongeveer 30 seconden gewacht en toen gevraagd of hij klaar was om weer verder te gaan, door zelf weer te gaan lopen.
    Ryan volgde meteen en liep ontspannen weer verder, maar behalve hoofd laag vragen kan ik niet meer bedenken.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Threshold, hoe dan verder?

    Als hij het heel erg eng vindt kunje er ook nog voor kiezen om een paar passen terug te lopen tot een plek waar het niet eng is , als hij ontspannen is dan weer een paar stapjes verder.
    Ik doe het meestal ook zoals jij het doet. Als het dan een paar keer erg eng is geweest, dan zie ik bij Whoopie dat de spanning kan oplopen en wat ik dan wel doe is tussendoor een extra pauze inlassen zonder dat er iets eng is zodat ze weer rustig in haar lijf kan worden, of even een graaspauze inlassen.

    Groetjes Janneke
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Threshold, hoe dan verder?

    Ik wacht ook.. soms nog best wel langer dan 30 seconden .... Zolang Bruut gespannen blijft kijken naar waar het eng is in ieder geval. Op het moment dat hij om zich heen gaat kijken/hoofd laat zakken/ anderszinds afgeleid lijkt van wat er eng is vraag ik verder...

  4. #4
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Threshold, hoe dan verder?

    Blijven staan en vooral zelf een relaxe houding aan nemen. Je adem laag brengen, eens diep in en uit ademen,...Wat fluitend rondkijken, gewoon doen alsof er niks aan de hand is en dan samen met hem verder gaan.
    Ofwel gewoon zeggen, ja ventje ik het het gezien zullen we er samen naar toe gaan? Maar dan moet je zelf wel vol vertrouwen zijn.
    Ik heb gemerkt dat veel afhangt van hoe rustig jezelf kan blijven. Voor mij best een werkpunt
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •