Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Barefoot

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    41

Barefoot

Hoi,

ik weet dat er al een hele hoop onderwerpen over zijn ,maar ik had nog wat vraagjes.

MIjn 4 jarige fjordenhengst heeft een hele lastige rug. Hij is maar 1m38 en heel kort. Zelfs een 17 " is er nog vrij lang op. Ik ben 1m60 en ingeveer 54 kg .Er heeft al vanalles opgelegen. Het laatste zadel was een thorowgood endurance boommaat XXW (36) en 17" . Zadelmaker erbij en het lag goed, maar als ik een tijdje aan het rijden ben en ik haal het zadel eraf dan liggen al de haartje kriskras door mekaar en niet mooi vlak zoals het zou moeten. Dit is zijn 8ste zadel op bijna 1 jaar tijd . Ik koop ze altijd nieuw en natuurlijk kan je ze dan niet meer aan de nieuwprijs verkopen.

Nu viel mijn oog dus op Barefoot. Weet iemand wat het kortste model is? ZOu ik misschien nog in de maat 0 passen ? Mijn voorkeur gaat uit naar de London en de arizona .Welke van de 2 blijft het beste liggen ? Mijn fjor is niet extreem dik, maar hij heeft een enorme schouder.

Dit zijn wij, niet de beste foto, maar zo krijgen jullie een idee

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Barefoot

Persoonlijk vind ik de barefoot niet echt een kort zadel?
    Ik zelf heb een Startrekk (Espagniola), ook boomloos. Ik vind dit wel een vrij kort zadel! (hier heb je ook een dressuurversie van, daar heb ik kwa lengte geen ervaring mee).

De barefoot is niet kort.. Ik heb zelf een pony van 1,31 en heb een cheyenne maat 1
    Maar ik vind het zadel is heel lang door de achterstukken maar bij mij ligt het zit gedeelt op de goede plek en het zoals ik zeg nuttigeloze stuk wel iets te ver.
    maar omdat ik daar niet zit heeft ze daar geen last van en ze heeft bijna nooit verwarde haren (heel soms) maar dan heeft het zadel niet goed gelegen.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb een barefoot cheyenne maat 1 en heb die al op veel paarden zien liggen.
    Er zijn boomloze zadels te vinden die aanzienlijk korter zijn en in een barefoot cheyenne maat 0 ga je niet passen, tenzij je broekmaat echt kleiner is dan maat 36.
    De ghost is wel iets korter dan mijn cheyenne maat 1 en de startrekk shorty ook.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb hier de BF cheyenne van FG liggen en die is inderdaad beduidend langer (en groter ) dan mijn ghost... De ghost is opzich niet superkort, toch ligt hij goed op mijn korte pony. Ik zal em weer eens opmeten.. heb dat vaker gedaan, maar vergeet steeds weer hoe lang hij psies is.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    41

Ok,

super bedankt voor julie reacties. Weet iemand waar ik die ghost eventueel kan bestellen of de Startrekk?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb je een pb gestuurd.

Groetjes Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Hoi Bakalaki,

Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan je eens passen bij iemand in jou buurt. Bij mij zou je welkom zijn, ik heb een BF Cheyenne!

Groet Nienke
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    May 2007

Hoi Bakalaki,

Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan je eens passen bij iemand in jou buurt. Bij mij zou je welkom zijn, ik heb een BF Cheyenne!

Groet Nienke

Aangemeld
    May 2007

Forum doet raar

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Bakalaki, ik weet niet waar je woont, maar als je in Noord-holland, Friesland of flevoland woont, kan je voor de ghost bij mij terecht. Ik ben dealer van dat zadel in die gebieden: http://www.mzm-geestig.nl
    Als je in Noord-Oost Nederland (Groningen/Drente/Overijssel) kun je terecht bij http://www.horsesarcade.nl
    Als je in 'de rest van Nederland' woont bij http://www.buitenzinnig.nl
    Buitenzinnig verkoopt (o.a.) ook de Startrekk.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    41

Hoi,

ik ben van België dus nogal een eindje uit de buurt. Toch bedankt voor het aanbod.

groetjes saar

Actief Forumlid Dorien_Boy's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Waar woon je ergens in België? Anders kan je hier eens langskomen, ik heb een barefoot cheyenne drytex maat 1.
    Ligt heel goed op mijn kruising Welsh cob-appaloosa, van 1.55m en ligt soms ook op mijn pony van 1.30m met
    hele korte rug. Hier heb ik dezelfde bevindingen als Marjo, hij lijkt lang, maar het zitgedeelte ligt wel goed, en het te lange stuk wordt niet gebruikt dus hier heeft hij geen last van.

ik heb een startrekk shorty met fenders en pad te koop,
    mocht je interesse hebben?
    Sindii, voor Mens en Paard

http://www.sindii.nl

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten