Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: Barefoot of Ghost

Barefoot of Ghost

Luuk is perfect, bijna perfect
    Ze heeft 1 klein minpuntje, namelijk een hele korte rug! Vanaf het midden van haar schoft tot haar lendenen heb ik ongeveer 45/48 cm.

Ik heb inmiddels in 3/4 maanden tijd deze zadels op haar rug gehad:
    Wintec dressuur -> Lag goed op haar, niet goed voor mij qua rug (te hard)
    Barefoot Cherokee -> Lag erg lomp zag er echt niet uit en te lang
    Soft balance spaans -> Te krap aan achterzijde, geen fijne plaats van de beugel ophanging
    Barefoot drytex kids -> Lag perfect, iets te krap voor mij
    Barefoot Atlanta -> Te lang, schuren op het kruis
    Barefoot London -> Ligt niet lomp, net niet te lang, alleen geen/weinig beencontact

De barefoot die ik van iemand overgenomen heb komt vandaag binnen. Ik bleef echter twijfelen bij ghost dus heb wederom veel gemailt met Don omdat zij altijd zo'n wijze woorden heeft en me altijd goed heeft geholpen in het verleden haha
    De ghost is zo minimaal dat hij niet lomp kan liggen op Luuk, ook komt hij qua lengte overeen met de London. Ik zit echter met de cantle, die lijkt vrij laag. Daarom heb ik na veel wikken en wegen besloten het gewoon uit te proberen.
    Het testzadel gaat dan ook vandaag op de post naar mij toe.

Van de London weet ik zeker dat hij past en dat ik er lekker in zit, het beencontact vind ik alleen een minpunt als ik in de bak rijd, buiten heb ik geen kuithulpen nodig, dan is ze al verrekte voorwaarts

Ik zal uiteraard foto's maken van zowel de London als de Ghost op Luuk

Wie kan mij alvast ervaringen geven met de Ghost? Waar moet ik op letten bij het testen?
    Ik heb sowieso voorgenomen de ghost een keer te proberen met het bijgeleverde pad en met een normaal dekje, dit kon volgens Don namelijk ook goed vanwege de losse kussens die onder de ghost zitten.

Ben erg benieuwd!

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re: Barefoot of Ghost

Ik vind de Ghost juist een lang zadel. Op mijn paard met korte rug was het veel te lang.
    Ook de Barefoot pastte niet op Askja, ook te lang!

Nu heb ik de Startrekk Delfin, die is kort.

(En nee, nog steeds geen aandelen. Testzadel kanje ook via Don krijgen.)
    Started!

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Zaldi Record...ook een fijn kort zadel!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ghost vondt ik ook erg lang, Zaldi is die er een brede breedtematen?????
    De startrekk is er ook in extra kort ook erg prettig. Vindt ik kwalitatief een veel beter zadel, zou ze vooral uitproberen.

En nog een andere optie,ik vondt de wintec ook erg hard, je hebt ook het Bates zadel is een duurdere leren versie, zit cair (lucht) in de kussens, en de zit is niet hard, ik heb nml zeer snel last van mij achterwerk maar met dit zadel gaat het wel. Heeft ook hetzelfde systeem met verwisselbare boom. Ik heb ook last van mijn rug dit zadel vindt ik wel comfortabel.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

volgens mij is de Zaldi Record in alle hele (en halve maten) te leveren van minimaal 28cm tot max 38 cm.
    Anders even een mailtje sturen naar Callista van trekkingsaddles.com

Gr Yvonne

Ik heb een rug probleem en kan niet met boomzadels rijden, dus dat is erg K...
    Ook startrekk e.d. liggen buiten mijn budget...

Lastige keuze..
    Ik las dat de zaldi record zitting 18 inch was dit is erg lang volgens mij ?? als je pony echt een korte rug heeft dan gaat dat echt niet passen na mijn idee ??

ik heb zelf een barefoot cheyenne en heb er nooit spijt van gehad wat een geweldig ding.. hij is wel wat langer, maar de zitting ligt goed bij sophie ik belemmer haar niet en mijn zadel klappert niet voor zover ik weet..
    enige nadeel als je boven de 60 cm gaat springen zit hij niet fijn meer..

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ghost vondt ik ook erg lang, Zaldi is die er een brede breedtematen?????
    Zaldi is niet in breeede maten verkrijgbaar, anders had ik die ook getest.

Massimo 17 inch is vrij kort en pas jij makkelijk in.

en duur... en te hard..

Het is echt tussen de ghost en london, andere keuzes voor mij zijn er niet door verschillende redenen.
    Maar ik kijk het even aan ik zal iig foto's posten.

De ghost is vandaag binnen gekomen, ik moest dus ook direct naar Luuk om te passen en even te zitten want we hadden niet veel tijd.
    Later bleek dat ik een uur had dus tijd voor een kort buitenritje.
    Zadel zat heerlijk, harder dan barefoot maar niet te hard, lag (ook volgens Don) erg netjes op Luuk en ze reageerde goed op het zadel.
    Ze is wel een keer door de rem heen gelopen maar ik snapte al snel hoe dat kwam:
    Ik ben niet meer aan die hoeveelheid beencontact gewend dus gaf al snel te veel kuit, toen ik een drafje vroeg en weer terug wilde naar stap liep ze alleen maar harder omdat ik zonder dat ik het wist heel veel kuit gaf.
    Toen ik haar liet grazen de beugels gelijk een stuk korter gemaakt zodat mijn benen een stuk stabieler lagen, dit werkte dan ook perfect. Het 2e drafje ging super, en de rem zat er weer op
    Ik ben dan ook zeer tevreden over de ligging en zit. Ik ga hem nog een keer proberen in de bak en na het scheren (dus na morgen). Ze had vandaag wat warrige haren op haar schoft maar dit kan ook komen door haar wintervacht.

Hier foto's van de ligging:

Ik vind het zadel te lang. Is er geen short versie te krijgen?

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Nee helaas niet.
    Het zadel oogt lang, dat vind ik ook. Alleen komt er alleen druk op de plek waar je zit, je zit niet op de cantle dus die kun je er af 'denken'. De atlanta gaf ook geen druk op de lendenen, maar schuurde wel tegen haar kruis op omdat die echt enorm lang was.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ben wel benieuwd naar een foto als je op het zadel zit, dan kun je ook zien waar jij zit met je gewicht.
    Vindt de kleur erg leuk staan trouwens, ze hebben ook steeds nieuwe combi,s, ik had trouwens verwacht dat het zadel nog langer leek.
    Hoe vindt je de gewichtsverdeling, heb je het idee dat dit goed gaat met het dekje wat eronder ligt? Ik vondt het toen allemaal erg minimaal lijken vooral wanneer je gaat lichtrijden.

Wat ik toen erg prettig vondt werken met het uitproberen van zadels is dat wanneer je paard zweet en je haalt het zadel eraf dat je dan een mooi afdruk krijgt (geeft een idee over gelijke verdeling en waar het gewicht zit, soort "plip" zeg maar), dan even een foto...en na die tijd even goed de wervelkolom navoelen of er gevoelige plekken zijn.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik kan zaterdag wel een foto laten maken door mijn vriend als ik erop zit, komt er dus nog aan

Ik had ook gedacht dat het zadel langer was, maar toen ik hem tegen de onderkant van de london aan legde waren ze even lang (misschien de stukjes met de ringetjes eraan iets langer maar die moeten dan ook bij de schoft liggen).

Bij het lichtrijden heb ik Luuk niet vervelend zien reageren. Luuk is een hele duidelijke dame, als ze iets niet fijn vind laat ze het goed merken dus ik neem aan dat het goed verdeelt wordt.
    Don zei me dat de ghost ook zonder speciaal pad te gebruiken is, dit vind ik wel een voordeel van het zadel, al neem ik liever het zekere voor het onzekere en zou ik er toch altijd een speciaal pad onder leggen. Ik heb haar niet in het zweet gereden dus heb geen duidelijke afdruk gekregen.
    Wel heb ik de drukpunten nagekeken op haar hele rug, zowat iedere cm met duim en wijsvinger druk gegeven en daar reageerde ze ook niet naar op

Ik heb dus echt het gevoel dat dit zadel prima ligt. Als ik dressuur ga rijden met haar komende week zal ze wel wat gaan zweten en maak ik een foto van de afdruk.

Wel heb ik de drukpunten nagekeken op haar hele rug, zowat iedere cm met duim en wijsvinger druk gegeven en daar reageerde ze ook niet naar op
    Denk je er wel aan dat drukpunten testen pas een paar uur na het rijden moet gebeuren? Net na het rijden heeft geen zin, bij teveel druk is die plek 'verdoofd' en zal geen reactie gegeven worden. Na een paar uur (2 uur ongeveer) dus even terug naar stal.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten