Zo hehe,
Ik heb eindelijk tijd gevonden om deel 1&2 te bekijken van Parelli Level 1 Partnership.
Wat ik me direct afvraag is hoeveel tijd je er in moet steken om 'effect' te zien. Dan heb ik het niet over wonderen, maar ik ben niet meer dan een slimme hond/pup gewend die in 1 avond een pootje kan geven.
Ik vraag me ook af of je niet teveel druk op je paard zet als je de oefeningen 3x per week oefent. Mocht dat geen probleem zijn dan vraag ik me weer af hoe lang je bezig mag zijn/moet zijn kwa tijd.
Als bijvoorbeeld je paard niet achteruit wil lopen, moet je dan blijven proberen tot hij het wel doet op die ene avond? Of mag je dan stoppen en het na 2 dagen nog eens proberen?
Ik weet zeker dat mijn paard gewoon wegloopt als het hem niet zint en zeker gaat denken: oh nee, heb je die zeur weer met haar trucjes Is het niet moeilijker naarmate je paard ouder is om deze dingen aan te leren?
Ik moet ook zeggen dat ik het erg tijdrovend vind om dan weer een boekje te gaan zitten lezen terwijl ik 's avonds altijd zo moe ben en vervolgens weer de computer moet aanzetten voor een stukje DVD, EN daarna nog eens naar buiten te gaan in het donker om het ook daadwerkelijk in de praktijk te doen.
Iemand tips voor mij? Ik wil graag weten wat me te wachten staat en hopelijk vind ik genoeg motivatie uit jullie antwoorden zodat ik daadwerkelijk er iets mee ga doen!
Alvast bedankt!
Groetjes Linda
Bladwijzers