Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Mee rennen lukt niet....

Mee rennen lukt niet....

Hallo,

Nou zit ik met een probleem .. Youri kan niet mee draven het lijkt of ik alles al heb geprobeerd en niks help écht.

Het zit dus zo, ik vraag hem naast mij te blijven lopen op ong. 1,5 á 2 meter afstand.. als ik begin te rennen en hij rent niet mee drijf ik achter de driveline.. rennen doet hij dan wel maar gigantisch hard en hij is dan niet meer te stoppen.. als ik daarna friendly doe is er geen probleem... wat doet ik fout?? het lijkt of hij me niet snapt.

soms lukt het ook wel, dan draaft hij heel netjes mee en als ik ga lopen loopt hij gewoon mee.. maar het gebeurt vaker dat hij er vandoor schiet.

Groetjes Mandy

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Mee rennen lukt niet....

Hoe lang heb je Youri nu? Nog niet zo lang toch?

Als het soms wel goed gaat en soms niet, zou je dan zelf kunnen ontdekken op welke momenten het wel lukt en wanneer niet?

Ik heb wel vaker paarden in handen gehad die in het begin niet makkelijk met je mee draven. Vaak is het onzekerheid. Soms begrijpen ze de drijvende hulp nog niet goed of komt deze ongewenst te hard aan. Of ze voelen zich opgesloten, als je gaat draven langs de bakrand of een hek, met het paard tussen jou en de omheining in.

Je zou kunnen oefenen met overgangen op de cirkel, stap > draf dus, tot hij daarin reageert op een licht signaal (jouw hand naar voren).
    Je kunt ook vanaf de volte samen draven, dus je volte verplaatsen (zelf een stuk rechtuit lopen). Oefen dat eerst in stap, tot je paard de bedoeling snapt.
    En nog een goeie oefening, is Friendly met stick&string TIJDENS het lopen. Dus ook hier, eerst in stap nonchalant je string over hem zwieren, tot hij daar echt relaxt mee is. Dan voorkom je dat hij uit schrik gaat rennen als jij hem van achter aandrijft om te gaan draven.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

ik heb hem nu een dikke 2 maanden, dus niet erg lang nee
    het zou heel goed kunnen dat hij zich opgesloten voelt.. misschien een idee om op de wei te oefenen?? die is namelijk grooot zat hoe meer ruimte hoe beter lijkt me?

op de dvds zeggen ze dat je het touw zo lang mogelijk moet maken maar als ik dat doe kom ik niet eens achter zn drive line en schiet hij achter uit...

hoe meer ik dit oefen en hoe meer het fout gaat, heb ik steeds meer het idee dat het vertrouwen alleen maar minder word...

Kent hij het comando wegsturen bv wegsturen op de cickel of voor je uit?

sophie had namelijk ook in begin leek wel of ze niet wou moest haar meesleuren en sinds we mee op de rgond bezig zijn gegaan met spelen en gekdoen
    heb ik haar wegsturen geleerd je wijst gewoon een kant op en je drijft bij de achterhand met de stick met evt string eraan of je zwaait met einde van je leadrope.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

bij snowdon heeft het 5 maanden geduurd eer hij mee kon draven. Wat ik ook probeerde hij ging niet in draf. Tot we een keer buiten aan het wandelen waren en hij ging in draf. dus ik ipv terug vragen mee gerend.
    Tijdens die wandeling ging hij nog 3 keer in draf en iedere keer mee gedaan. daarna begonnen met het op commando zetten van de draf... en sindsdien kan snowdon aan de hand draven en heel soms als hij speels is zelfs galopperen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

Bij casandra heeft het ook een tijdje geduurd voor ze kon meedraven aan de hand. Ik heb het haar geleerd door de minste poging te belonen. Eerst in stap, dan ging ik sneller stappen en ging zij ook sneller beloonde ik haar uitbundig. Daarna ging het in draf vanzelf.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Sommige paarden hebben gewoonweg het vertrouwen nog niet om zo dicht bij je te draven. Er zijn al goede tips gegeven. Wat je ook nog zou kunnen doen is eerst je paard op een ruime cirkel sturen en dan gewoon meelopen. Als je wilt dat je paard aandraaft, zelf gaan draven. Geef je paard zoveel mogelijk lijn als hij nodig heeft (let op: dit kan zelfs meer zijn dan de 22 ft. leadrope!). Spurt hij er vandoor, vraag hem dan weer netjes terug en begin weer opnieuw. Als je paard meer gewend is aan je aanwijzing en meer vertrouwen heeft, kun je de cirkel geleidelijk aan steeds kleiner maken. Net zolang tot je paard naast je kan lopen en aan kan draven
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Ik ben er dat mijn hulp veelste "overdreven" was zoals hier al werd gezegt.
    ik heb mijn string er af gelaten en enkel een heel klein beetje drijven was al genoeg om hem een flinke pas harder te laten lopen.. ik bouw het nu heeel voorzichtig op met mini stukjes draven en het gaat al véél beter

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Goed zo!
    Fijn dat je de oorzaak en oplossing gevonden hebt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten