Hallo allemaal!
(ik heb me heeeeel lang gelden voorgesteld zal het zo even opnieuw doen)
Vandaag ben ik begonnen met parelli
undemanding time dus. Het paard wat ik rijd staat de hele dag op stal en ik kan haar dus ook niet in het weiland zetten. Daarom had ik haar in de buitenbak gezet. Alleen heb ik het gevoel dat ze daar helemaal niet wil zijn. Het enige wat ze doet is heen en weer lopen aan de kant van de bak waar de uitgang(en ingang van de stal) is.
Ik was om te beginnen maar buiten de bak gaan zitten met m'n kopje thee. Maar ze bleef dus maar heen en weer lopen. Ik denk ongeveer 10 minuutjes. Toen heb ik een plukje hooi gehaald en dat maar in de bak gelegd want ik dacht misschien gaat ze dan eten en is ze niet meer zo gefocust op het terug naar stal gaan.
Het hooi liet ze gewoon links liggen. Ze liep er zelfs overheen
Undemanding time in haar box is geen optie want zodra je daar binnen komt gaat ze in de aanval. Ernaast zitten heb ik wel geprobeerd maar nu zit haar hekje(waar ze der hoofd doorheen kan doen) weer dicht en kan ze mij dus niet eens zien als ik voor haar stal zit. Toen hij nog open mocht ging ik wel altijd net buiten haar bereik zitten omdat ze dan vaak probeerd te bijten.
wat moet ik hiermee?
ik dacht dat undemanding time de makkelijkste was maar ik ben nu al vastgelopen..
Bladwijzers