Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: zadel onderlegger/ sjabrak lamsbond

zadel onderlegger/ sjabrak lamsbond

Ik zat eens rond te neuzen op marktplaats en kwam op de sjabrakken van lamsbond.
    In de advententie stond dat de sjabrak van het merk Christ de beste druk verdeling gaf onder het zadel. Dit was volgens een onderzoek in het bit.

Nou kan ik hier heel weinig vinden over op het internet en ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met dit soort gelijken sjabrakken. En in hoeverre lamsvacht van het merk beter is dan een ander merk.
    www.HorseInspiration.nl

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: zadel onderlegger/ sjabrak lamsbond

Ik heb er eentje maar ik kan niet vergelijken met een ander. Ik was er zeer tevreden over en mijn paardje ook.

Het enige waar je moet op letten is dat het ECHT lamsbont is en geen nep. Er is heel veel nep op de markt en dat heeft helemaal niet de eigenschappen van echt bont.
    Lamsbont van Christ of Mattes ik denk niet dat er veel kwaliteitsverschil op zit.

Er blijkt wel een verschil te zijn tussen lamsbont en lamsvel. lamsbont is bont dat van het lamsvel is gehaald en op een ander ondergrond is vastgemaakt.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ik heb een sjabrak gekocht van het merk christ. Maar hij is nog onderweg....

Ben erg benieuwd hoe die bevalt
    www.HorseInspiration.nl

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik heb er zelf ook eentje, van Mattes. Ik ben echt tevreden over de kwaliteit van de lamsbond! Hij is al enkele keren gewassen en nog steeds is er geen enkel pluisje geweest! Hij ziet er nog altijd heel goed uit(is 3 jaar oud) en is nog steeds zacht.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Ik heb er zelf ook eentje, van Mattes. Ik ben echt tevreden over de kwaliteit van de lamsbond! Hij is al enkele keren gewassen en nog steeds is er geen enkel pluisje geweest! Hij ziet er nog altijd heel goed uit(is 3 jaar oud) en is nog steeds zacht.
    Gebruik je met het wassen speciaal wasmiddel voor de wol?
    www.HorseInspiration.nl

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik gebruikte altijd een speciaal wasmiddel.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ik heb inderdaad ook speciaal wasmiddel bij gevraagd. ook van het merk christ. Geen idee of daar nog verschillen in zitten maar was wel makkelijker om bij zelfde bedrijf te nemen
    www.HorseInspiration.nl

mijn zadel maakster vertelde dat het drukplekken alleen maar in de hand werkt , omdat op de plekken waar je zadel druk heeft de druk alleen maar groter word omdat dat vel er ook nog tussen zit en omdat de plekken waar het zadel niet aan ligt het bont dat opvult dus geen geen extra druukverdeling geeft.
    Plus dat het helemaal niet echt ademt dus erg warm is voor je paard omdat het geen warmte afvoert.
    Ikzelf gebruik het helemaal niet en ik vind eingelijks dat je goed moet investeren in een goed passend zadel en dan ben je zulke dingen sowieso niet nodig.Niet om iemand voor het hoofd te stoten hoor maar een goed passend zadel is gewoon essentieel.
    het grootste probleem van het paard zit vaak op zijn rug

ik heb er trouwens zelf wel een gehad en ik gebruikte ook speciale wasmiddel daar blijft ie mooi van.
    het grootste probleem van het paard zit vaak op zijn rug

Ik heb er eentje van christ en ben er zeer tevreden over. Toen ik endurance reed deed ik dat met de onderlegger direct op de huid. Het zweet werd dan namelijk heel goed afgevoerd. Ik heb altijd in eerste instantie een goed passend zadel gebruikt. Als ik daar de onderlegger onder deed "verlegde" die niet de druk. Die bleef gewoon goed verdeeld, alleen werd de rug minder warm als ik wat langer reed. De reden dat ik toch graag een onderlegger gebruik is omdat mijn zit gewoon niet perfect is. Ik wil dat Baduh daar zo min mogelijk last van heeft. Baduh is een erg slank paard, met een gevoelige huid, dus ik vind het een stukje extra comfort dat bovendien schokken beter opvangt als een zadel alleen. Het is dus in mijn geval geen compensatie van een niet goed passend zadel, maar meer een stukje extra comfort waar ik erg tevreden over ben.

Overigens, ik waste het bontje graag met veel water en een klein beetje babyshampoo. Wel heel goed uitspoelen natuurlijk.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik heb zo'n bontje vol enthousiasme aangeschaft, want mijn "gevoelige"Shanna zou dat erg waarderen volgens wim
    Helaas... Shanna en ik vonden het zadel er erg wiebelig van worden. Zowel mn barefoot als mn dressuurzadel kwamen ineens een paar centimeter hoger te liggen en raakte daardoor meer uit balans.
    geen succes dus

Nou ik heb er mee gereden. Ik vind het echt ideaal! Ik zelf merkte ook verschil wat ik echt niet verwacht had. Ik dacht ik heb een goed zadel en voor mij maakt het niet uit welke sjabrak. Maar heb echt het idee dat het zadel extra goed op de rug ligt.
    www.HorseInspiration.nl

Bladwijzers

Forum Rechten