Hallo, ik ben Sietske. Heb me net ingelogd. Leuke site. Ik heb een vraagje: Mijn paard, halve Fries, Borias (Borrie) bijna 1.70. hing in de 12 ft. line toen ik daar mee begon. Op een gegeven moment heb ik hem los gemaakt (join-up kende hij) en doet de circling at liberty wel! (We waren toen nog niet aan L1 sideways toe) Omdat mijn paard bleef hangen (niet continu) ben ik veel meer at liberty gaan doen en dat gaat vaak veel beter. Nu wil ik hem leren aan het touw ook de circling te doen, maar hij hangt er weer in. Hij is groen en heeft geen ervaringen met traditioneel longeren. Nu vraag ik mij dus af of de 12 ft line niet te kort is voor het paard. Ik merk ook vaak bij de sideways en de squeeze dat mijn paard erg weinig ruimte heeft aan het touw. Van Eveline had ik begrepen dat ze nog wat tips wist om het hoofd van het paard meer naar je toe te krijgen tijdens de circling. Ben daar wel erg benieuwd naar. Soms krijg ik de indruk dat het disrespect is, maar wil dit eerst onderzoeken omdat hij het at liberty wel doet. PS de sends en het naar me toe komen en van handveranderen doet ie (meestal dan) wel in fase 1, Het naar me toe komen vindt hij prettiger dan de sends. Heb wel eens het gevoel dat hij het niet leuk vindt om weggestuurd te worden. Net of zegt ie: AAAAAH moet dat?
Ben benieuwd naar reacties:
Groetjes Sietske
Bladwijzers