Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Suus gestrasserd!!! (nog geen foto's)

Suus gestrasserd!!! (nog geen foto's)

Het is er dan toch van gekomen, na weken wikken, wegen, twijfelen, zorgen, piekeren en denken heb ik Suus vandaag laten strasseren.

Ze had volgens Yolande redelijk typische hoefkatrolhoefjes (IEKS!!!). Ik schrok me wild. Dat vertelde ze pas na afloop in de auto naar de trein. Maar ze zei er heel zonnig bij: je gaat er nu wat aan doen, dus dat komt helemaal goed. Okee dan.... denk ik.

Ik vind het allemaal best eng en spannend. Dus als jullie nog even mij willen overtuigen dat ik een hele goede beslissing heb genomen: graag!

Groetjes Karianne & Susan

May the horse be with you!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Suus gestrasserd!!! (nog geen foto's)

Vertel vertel! wat heeft ze allemaal gedaan aan Suus der edele voeten? Heeft ze veel erbij uitgelegd?

Wanneer mogen wij de foto's verwachten ?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Voorvoeten: VEEL, achtervoeten: niet zo veel.

Voor: hielen te lang, toon te kort, steunsels veels te lang, hoefwand te lang, straalgroeve te diek en te steildiep zeg maar. Hoefkatrolvoetje....

Achter: steunsels veels te lang, hielen te laag(!), ze treed teveel onder met achter (ontlasting van iets voor). Veeeeeeel geleerd, heel interessant. Yolande heeft foto's gemaakt, zodra ik ze van haar krijg, zet ik ze hierop.

Suus is van pumps op "schoellersandalen" over, dus ze loopt echt effe anders nu. Zal wel enorm wennen zijn voor haar lijkt me, en in eerste instantie een flinke belasting van alle pezen, die gewend zijn aan pumps.... Spannend!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Die voorhoeven van jou susan klinken mij akelig als borusvoetjes in de oren Alleen is zn hoefwand niet te lang.

Hopelijk gaat ze niet te veel last krijgen van het wennen en krijgt ze al snel mooie voetjes. Geruststellen kan ik je niet, ik zal eerst mezelf moeten overtuigen
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hehe, Suus had inderdaad voetjes die best veel leken op die van Lynny (mijn ex-HKO-hafje) alleen heeft Suus een wat wijder uitlopende hoefwand. Waarschijnlijk omdat Suus nauwelijks op ijzers heeft gestaan.

Komt allemaal wel goed hoor! Gewoon elke week die steunseltjes blijven bijhouden. Als ze echt een beetje ontsteking heeft in dat gebied, kun je zien dat ze wel een centimeter per week kunnen groeien!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi
    Wat goed van je zeg dat je de beslissing hebt genomen.
    In het begin zal het even wennen zijn voor je paard , maar daar zullen jullie even doorheen moeten.

Het gaat vast helemaal goed komen en je paardje heeft zekers gezonde hoefjes straks!!

Ga je zelf ook de hoeven onderhouden?
    Groetjes
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Jazeker ga ik de voetjes zelf onderhouden; ik heb alle gereedschappen besteld.
    Vanavond wezen wandelen met Suus (en Nieck met Lodash, gezellig). Op het harde.

Opvallend: ze stapte echt door uit zichzelf, meer dan ze ooit gedaan heeft (ze stapt altijd megalangzaam of draaft aan in een sukkeldrafje) en ze liep ruim. Ik was helemaal blij! Zegt nog niets natuurlijk, behalve dat ze vandaag beslist lekkerder liep dan gisteren!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Karianne, hoe loopt Suus nu? Nog steeds lekkerder dan voor het bekappen? Heb je alweer gereden? Is ze nog onregelmatig?

Gisteren liep ze online prima, was redelijk woest. Even kort gereden (bbp). In stap liep ze lekker, grote passen, vlot. 15 meter gedraafd en dat was helemaal pet. Alsof ze om haar linkervoorbeen heenliep, heel apart. Hele paard liep rechtsachter dat linkervoorbeen, zoiets. Dus maar gauw gestopt.
    Hoop dat het een beetje goed blijft gaan, maar volgens Yolande kon nu een moeilijke tijd aanbreken die maanden kan duren. Dus daar maar op proberen in te stellen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmmm balen dat die draf zo beroerd ging. Tja linksvoor was wel haar minst goeie voet en ook het been waar je al langer problemen mee hebt hè. Toch wel vervelend dat het dan in eerste instantie erger wordt, want je hoopt toch dat na zo'n andere bekapping het juist beter gaat. Maar ja, dit kan er dus wel bij horen, zoals Yolande ook al zei...

Bladwijzers

Forum Rechten