Luuk is perfect, bijna perfect
Ze heeft 1 klein minpuntje, namelijk een hele korte rug! Vanaf het midden van haar schoft tot haar lendenen heb ik ongeveer 45/48 cm.
Ik heb inmiddels in 3/4 maanden tijd deze zadels op haar rug gehad:
Wintec dressuur -> Lag goed op haar, niet goed voor mij qua rug (te hard)
Barefoot Cherokee -> Lag erg lomp zag er echt niet uit en te lang
Soft balance spaans -> Te krap aan achterzijde, geen fijne plaats van de beugel ophanging
Barefoot drytex kids -> Lag perfect, iets te krap voor mij
Barefoot Atlanta -> Te lang, schuren op het kruis
Barefoot London -> Ligt niet lomp, net niet te lang, alleen geen/weinig beencontact
De barefoot die ik van iemand overgenomen heb komt vandaag binnen. Ik bleef echter twijfelen bij ghost dus heb wederom veel gemailt met Don omdat zij altijd zo'n wijze woorden heeft en me altijd goed heeft geholpen in het verleden haha
De ghost is zo minimaal dat hij niet lomp kan liggen op Luuk, ook komt hij qua lengte overeen met de London. Ik zit echter met de cantle, die lijkt vrij laag. Daarom heb ik na veel wikken en wegen besloten het gewoon uit te proberen.
Het testzadel gaat dan ook vandaag op de post naar mij toe.
Van de London weet ik zeker dat hij past en dat ik er lekker in zit, het beencontact vind ik alleen een minpunt als ik in de bak rijd, buiten heb ik geen kuithulpen nodig, dan is ze al verrekte voorwaarts![]()
Ik zal uiteraard foto's maken van zowel de London als de Ghost op Luuk
Wie kan mij alvast ervaringen geven met de Ghost? Waar moet ik op letten bij het testen?
Ik heb sowieso voorgenomen de ghost een keer te proberen met het bijgeleverde pad en met een normaal dekje, dit kon volgens Don namelijk ook goed vanwege de losse kussens die onder de ghost zitten.
Ben erg benieuwd!
Bladwijzers