Casandra is de laatste week enorm happerig. Niet in de negatieve zin zoals zitten happen aan kleding ofzo... ze heeft veel respect voor mijn ruimte, maar vind echt ALLES interessant de laatste dagen. Ze wil alles in haar mond nemen. Vanochtend stond te ineens te zwaaien met het visnetje/zeef die wij gebruiken om hooi dat in de watertobbes gevallen is eruit te vissen.
Toen ik haar dat afnam had ze ineens de handvaten van de kruiwagen in haar mond toen ik de stal aant mesten was, en natuurlijk gooide ze de kruiwagen omver. Ik moest er eerlijk gezegd wel om lachen over hoe verbaasd ze stond te kijken toen dat ding omver viel en alle mest eruit viel hahahaha
Toen ze haar interesse in de kruiwagen verloren was stond ze ineens met de borstel te zwaaien...
Nu was ik aan het denken om juist dat gedrag op een constructieve wijze te benutten. Ik denk hierbij om haar aan te leren om mij dingen aan te geven zoals halster, leadrope, voerbak, enz... Soort van apporteren.
Ik ben een beetje bang dat als ik dat gedrag zou gaan bestraffen dat ze zoals in het verleden juist weer in zichzelf zal keren.... En eigenlijk vind ik het wel leuk dat ze initiatief toont op 1 of andere manier ipv altijd af te wachten.
Maar nu de vraag, hoe begin ik aan zoiets? Was aan het denken om daarvoor eventueel clickeren te combineren met parelli... Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke dingen?
Bladwijzers