Ik wil heel graag zo snel mogelijk (lees: vóór het eind van 200 een verzekering voor Amon afsluiten.
Het gaat voor mij voornamelijk om een ziektekostenverzekering, en dan gewoon álle kosten. Dus niet alleen voor levensreddende behandelingen, als een koliekoperatie, of drie gebroken benen laten zetten, maar álles. Nu begrijp ik wel dat wormenkuren, inentingen en fysiotherapeuten over het algemeen niet vergoed worden, en dat hoeft ook niet, zolang ik maar zéker 75% dekkking heb op ziektekosten.
Daarnaast lijkt een (levens?)verzekering me ook wel fijn, mócht er iets gebeuren waardoor Amon ingeslapen moet worden, lijkt het me toch wel fijn dat ik met de tijd er een nieuw paard voor terug kan kopen.
Nu hoorde ik van onze dierenarts (die van de honden, haha), dat zij goede ervaringen had met EFO, de Eerste Friesche Onderlinge, zoiets.. Dus, ik daar op de site gekeken, een premieberekening gemaakt.. En dan zou ik op iets van 100 euro per kwartaal uitkomen, voor:
*Uitgebreide ziektekostenverzekering 80%, €150,- eigen risico per jaar, tot €3000 (=verzekerde waarde bij levensverzekering)
*Uitgebreide 'all-risk' levensverzekering voor €3000
Kleine lettertjes allemaal gelezen, en klinkt fair allemaal. Wie heeft er ervaringen met deze verzekering, of wie heeft er een beter plan? En, is max. €3000 genoeg, als ziektekostenverzekering op jaarbasis? Of kan ik zijn levensverzekering beter wat opschroeven, zodat hij meer waard is bij overlijden/blijvende ongeschiktheid én ik meer ziektekosten terug kan krijgen?
Ik hoor het graag!
Bladwijzers