Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Achteruitlopen en stampen.

  1. #1
    Anonymous
    Guest

    Achteruitlopen en stampen.

    Hey,

    Ik ben sinds een paar weken bezig met NH. Alleen als ik de 7games doe, samen met mijn pony, gaat hij achteruitlopen. En dit is erg lastig vooral bij de Porcupinegame.

    Soms dan gaat hij heel hard op de grond stampen (net als een stier). Dit doet hij meestal met de Yoyo-game waarbij hij achteruit moet lopen.

    Wat betekend dit......wat geeft hij hiermee aan.

    Gr. Michelle

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: Achteruitlopen en stampen.

    Wanneer gaat hij achteruit lopen? Ook als je iets anders van hem vraagt zoals disengagment van de hindquarters? In dit geval is het hem niet duidelijk wat je van hem verlangt. Hou de druk ( geen hogere d! ) totdat hij de juiste beweging uitvoert. Dan vervolgens uiteraard veel friendly.

    Het stampen is dominantie waarschijnlijk ( hij heeft neem ik aan geen lichamelijke gebreken? ). Hij speelt als het ware de spelletjes terug. Wij gaan er altijd vanuit dat paarden simpelweg een oefening uitvoeren maar kijk eens hoe paarden spelen. Vaak proberen ze elkaars voorhand om te draaien en dan eerst hard met hun neus tegen de andere neus, lukt dit niet dan gaan ze elkaar vaak bijten. Bij al dit soort spelletjes komt stampen en steigeren etc aan de pas. Uitvechten wie het het langst volhoudt. Zolang jij het spelletje wint heb jij voorlopig een stukje leiderschap. Dus eigenlijk negeren en doorgaan met de oefening. Als het nodig is een fase 4 gebruiken, niets mis mee en de rangorde ligt weer vast. Dan zul je ook zien dat dat dominante gedrag steeds meer afneemt.

    Succes!

  3. #3
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Achteruitlopen en stampen.

    hij doet net hetzelfde als arramis een tijdje geleden, ondertussen lukt gaat het weer beter en ligt de rangorde weer vast. ik ben hoogste!
    ik heb het heel sipmel opgelost. hij loopt naar achter, geen probleem, maak van jou idee zijn idee. zorg dat hij denkt dat jij wilt dat hij naar achter loopt. laat hem naar achter lopen, zo ver als jij wil, en pas als hij stopt met zo te stampen stop jij met hem naar achter te laten lopen. dan ga he gewoon weer verder met de oefening die eerst wilde doen.
    mijn paardje doet dit bijna nooit meer, vroeger waren we soms bijna tien minuten naar achter aan het stappen, soms zelfs draven. hij is ook heel dominant. zorg ervoor dat je steeds bent voorbereid en als je niet weet hoe het op te lossen vraag het hier dan gerust hoor.
    het stampen wijst idd ook op dominantie, ook dat deed hij, met zen achterbeen een paar keer serieus op de grond stampen, niet echt naar achter, of schapen met zen voorbeen. op die momenten, geef je hem metteen een oefening die hem lager in rang stelt, laat hem wijken voor jou, doe de yoyo of stuur hem weg (wircling game)
    succes ermee!

  4. #4
    Anonymous
    Guest

    Re: Achteruitlopen en stampen.

    Hey,

    Bedankt voor de tips!!!

    Ik ga het meteen toepassen.
    Mijn pony zal inderdaad stampen uit een vorm van dominantie, ik weet namelijk zeker dat hij niks mankeert. Het zal niet door pijn zijn.

    Alleen nu heb ik nog een klein lastig dingetje.

    De one-rein-stop. Die ben ik aan het oefenen op de grond, naast het voorbeen van mijn pony. Ik trek zachtjes aan de teugen, en zodra hij meegeeft laat ik onmiddelijk los. Wat er gebeurt is: Mijn pony beugt zijn hoofd en hij draait meteen zijn achterhand om. Dit is niet de bedoeling. Ik vraag hem ook expres maar een héél klein stukje zijn hoofd te buigen.
    Hij probeert eigenlijk om recht voor mij te gaan staan. Ik heb ook al geprobeert hem naast het hek te zetten zodat hij niet kan draaien. Maar dan gaat hij achterwaarts.

    Misschien handig om te weten. Donny heeft vroeger op hoog niveau gesprongen. Toen ik hem kocht reed ik vooral dressuur/ recreatief. Maar dressuur begrijpt hij uitstekend, zoals onderandere wijken voor het been.

    Thanks Michelle

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: Achteruitlopen en stampen.

    Als hij bij de voorbereiding van de one rein stop de achterhand gaat draaien moet je gewoon de druk aanhouden totdat hij stopt. Geen hogere druk maar gewoon constant houden. Uiteraard stoppen als hij stopt. Daarna, als hij eenmaal doorheeft dat hij stil moet blijven staan kun je zijn hoofd vragen in te buigen en als hij nageeft dus meteen loslaten.

    Succes!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •