Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: likit

  1. #1
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    likit

    Een stalgenootje gaf een likit aan zijn paard. Hij knabbelde dat achterelkaar lekker op. Het rook naar zo'n poederlolly (kent u die, die zoete hard geperste 2 kleurige roze lollies). Ik zei: ik wel even zoeken wat erin zit. Dit zegt de site over het suikergehalte:

    How much sugar is in a Likit?
    Horses normally graze for about 16 hours per day. A 500kg horse would consume at least 50kg of fresh grass, which is equivalent to about 2kg of sugar per day or 125 grams per hour of grazing. We recommend that horses consume a maximum of 300 grams of Likit per day, which is equivalent to approximately 2 hours grazing.

    Schiet mij maar lek. Zit er zoveel suiker in gras???? Dacht het niet.

  2. #2

    Re: likit

    We recommend that horses consume a maximum of 300 grams of Likit per day
    Dat zou ik ook aanraden als ik de fabrikant van Likit zou zijn.

    Over de inhoud van gras heb ik geen inhoudelijke bijdrage.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: likit

    zéker!

    Ik kan toch niet geloven dat een paard bij 24 u weidegang 50 KG gras naar binnen werkt en daarmee 2 kg suiker??
    Heb er ook geen inhoudelijke argumenten voor hoor Roos, maar volgens mij is het een broodje Aap verkoopverhaal?
    [size=99px]Gewoon omdat ik het "voel aan m'n water" ..[/size]

  4. #4
    Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Locatie
    Elburg
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.436

    Re: likit

    Tsja, lijkt mij ook onzin.
    Ik vraag me direct ook af of er mensen hier zijn die een lik-it hebben?

    Ik heb er wel 1 gekocht voor Cunna, maar ze deed er eerst niks mee. Todat ze ontdekte dat ze er ook in kon bijten. In 1 week 1 zo'n heel ding weggegeten. Toen ik een nieuwe erin deed was die met 1 nacht op. Nu heb ik er nog 1 op voorraad maar die krijgt ze van het voorjaar wel. Momenteel heeft ze een lekkere himalaya liksteen
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

  5. #5

    Re: likit

    Ik heb 2x een likit voor Annet gekocht maar begin er niet meer aan. De naam alleen is al misleidend - ik ben helaas nog geen paard tegengekomen die er aan likt, de meesten vreten dat ding binnen een paar minuten/uur op. En dat lijkt me toch echt TE ongezond... Als ik mijn paard wil verwennen, krijgt ze een handjevol muesli o.i.d. Veel gezonder en ze geniet er minstens zo veel van.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  6. #6

    Re: likit

    Op de site van Paard Natuurlijk staat vrij veel informatie over likstenen. Ook over de likit. En wat de meeste mensen wel vermoeden: die komt er niet best af! Het is gewoon snoep voor paarden, absoluut niet gezond. En een paard zou volgens de fabrikant 300 gram Likit per dag mogen?????? Dat is zeker 1 zo'n ding per dag?? Kassa!!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  7. #7
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: likit

    Ze hebben 'm niet verder bekeken omdat hij zo zoet ruikt en smaakt, en wordt aangeboden als "speelgoed". Ingrediëntenlijst hebben ze niet kunnen vinden. En daar ben ik nou juist zo benieuwd naar. Hoeveel suiker er in zit!

  8. #8

    Re: likit

    Ik kan de ingredienten op het internet ook niet vinden. Wel een winkeleigenaar die op bokt schrijft dat die dingen boordevol gezonde ingredienten zitten maar of je daar nou wat aan hebt.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: likit

    Ja in gras kan ook veel suikers zitten is afhankelijk van de omstandigheden (tijdstip, tijd van jaar etc), de preciese hoeveelheid weet ik niet. Maardan nog kun je dit mischien vergelijken met een appel voor mensen waar ook suiker in zit die is toch gezonder dan een paar suikerklontjes, gras bevat ook nog een heleboel" bulk"waardoor het natuurlijk meerwaarde heeft en de bloedsuikerspiegel ook minder snel doet stijgen lijkt mij, dat soort dingen.
    Vindt dingen met suiker nooit een aanwinst voor paarden
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #10
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    rijnsburg
    Berichten
    146

    Re: likit

    op moment hangt er een himelaya in de likithouder, mooi speciaal ervoor gemaakt dus past precies

    een echte likit eet (zeg maar vreet) think binnen een uur of 2 op, heeft ze in eerste instantie ook bij de himelaya geprobeerd alleen dat lukte niet

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •