Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Hoeven tillen

  1. #1
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Hoeven tillen

    Ik ben Bollie aan het leren om zijn hoeven zelf op te heffen bij het woord voet. Vooraan lukt dat zeer goed en kan hij ze een aantal tellen zelf omhoog houden (zonder dat ik iets doe). Achteraan lijkt hij bij het optillen steeds om te vallen (links meer dan rechts) en begint hij zo een mooie zijwaartse pas te doen (soms komt zijn hoef dan tegen het ander been, zie ik niet zo graag).
    Graag een aantal reacties is dit bij jullie paarden ook? Is het gebrek aan training (vroeger hield ik de hoeven zelf vast)?
    "Dromen komen uit..."

  2. #2
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Hoeven tillen

    Nou die van mij houdt zijn hoeven eigenlijk niet op commando omhoog. Maar als hij bijvoorbeeld in ruststand staat achter dan valt hij niet om en dan maakt het ook niet uit welke hoef in ruststand staat.

    Is Bollie nog jong? Misschien dat hij daardoor nog niet goed in balans is?

    Verder heb ik er eigenlijk geen idee van.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  3. #3
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Hoeven tillen

    Hij is 6 dus ik denk niet dat dat het probleem is...
    "Dromen komen uit..."

  4. #4
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Hoeven tillen

    Hmmm, het kan zijn dat Bollie scheef is natuurlijk. Dit kun je meestal dan wel voelen/zien bij de heupbeenderen. Het kan ook zijn dat hij dit doet vanwege een ongelijke ondergrond of pijn in de hoeven of met het optillen. Tenminste, dit zouden opties kunnen zijn.

    Wat je onderschrift betreft: Parelli of clicker...hihihi, waarom niet allebei?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  5. #5
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Hoeven tillen

    Voorlopig combineer ik Parelli en Clicker, misschien hoef ik inderdaad niet te kiezen.... Doe jij een combinatie???

    scheef zijn ga ik eens onderzoeken

    pijn denk ik niet

    ongelijke ondergrond: hij doet het zowel in de wei als op beton of steentjes....
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •