Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: IJzers --> geen ijzers

  1. #16
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Gaaf paardje!! Ik ben gek op quarters !! Staat er heeeel veel gras op de wei? Het is misschien wel goed om hem eraan te laten wennen maar als je de kans hebt veel ruw voer te geven zou ik dat zeker doen! Dan kun je hem nl ook langer op de wei laten staan ( moet hij wel kiezen voor het hooi en niet voor het gras he ).

    Bekijk de mest ook goed, is het heel snel van dat vieze drap dat weet je dat hij teveel eiwitten binnen krijgt. Is het prima, dan weet je dat het allemaal wel meevalt.

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Spanbroek
    Berichten
    178

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Oke, ik geef het ook maar toe.... hij heeft een zeer lief hoofdje.
    Maar nu wil ik ook wel meer zien hoor! foto's maken dus!

  3. #18
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    380

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Jaa, ik ga dinsdag of woensdag erheen, en ik zal foto's maken!! Én zeggen dat hij een lief hoofdje heeft!

  4. #19
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: IJzers --> geen ijzers

    wow wat een super prachtig paardje. die manen, echt geweldig. leuke uitstraling heeft hij hoor. Ik duim voor je!

  5. #20
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Hoi,

    toen ik Shiva gekocht heb kwam ik voor dezelfde problemen te staan als jij: hoefijzers én paard stond altijd in een stalletje.

    Dus we hebben de hoefijzers eraf laten halen. Dat was niet zo'n probleem, de eerste dagen liep ze een beetje gevoelig maar dat beterde gauw, niet dat ze echt kreupel liep of zo. Dat hebben we echter nog door onze gewone hoefsmid laten doen, maar nadien hebben we Raf Anteunis laten komen, een Strasserbekapper. Ik zou jou aanraden gewoon de hoefijzers eraf te laten halen door een natuurlijk bekapper, maar toen had ik nog niet de moed mijn vader te overtuigen voor natuurlijk bekappen.

    En we hebben het heel langzaam opgebouwd om op de wei te mogen: eerst een dag of twee een half uur, dan een uur, dan twee uur, en zo dag per dag een uur vermeerderd. Dan na een tijdje overdag en dan hebben we gewoon na een tijd de hele overstap gemaakt van overdag naar dag en nacht, dat ging prima. Dus je moet je niet overhaasten en geleidelijk opbouwen. Je hebt toch een stal mag ik hopen? In het begin is die nog nodig als je geen paddock hebt (ik ook niet), maar nu heb ik hem echt totaal niet meer nodig (de kat heeft er in gejongd ).

    xxx julie

  6. #21
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    380

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Ja, we hebben een stal gelukkig. Het plan was nu, ( ik heb even met de wei- eigenaresse overlegd) we maken een stalletje voor hem klaar, ( er zijn twee boxen, maar die staan altijd open dus ligt nooit iets in) en we zetten een stukje wei voor hem af. Als zijn stukje wei niet te groot is, leggen we er genoeg hooi in en kan hij daar lekker een paar uurtjes per dag staan, of minder, gewoon even kijken hoe dat gaat. Inderdaad even de mest volgen.
    Arm paard, hij wil natuurlijk het liefste gelijk de grote wei in met de andere, ik zou het hem zo gunnen! Maarja, niet verstandig.
    Nouja, ik moet gaan, ik ga er NU heen voor de keuring. Spannend!
    Ik heb er super zin in! Ze hebben daar zulke mooie paardjes! Aller eerst Jack natuurlijk , maar ook een wei met een stuk of acht mooie merries met veulens. Een scháttig palomino veulentje dat vrijdag 4 dagen oud was, en een merrie met zó'n bijzondere kleur! Ik kan het niet zo goed beschrijven, maar een soort hele donkere palomino, donkergrijs-achtig met een beetje palomino-haar er tussendoor, en lichtere grijs-palomino manen. Echt heel bijzonder, herkent iemand van jullie deze kleur, heeft het een naam? Ik maak wel een foto van haar straks!

    Okee denk aan me, om precies 12 uur komt de dierenarts, dus met ze alle aan mij en Jack denken dan hè!

  7. #22
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Het is half 1... ik ben toch effe net te laat met duimen, sorry
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #23
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    380

    Re: IJzers --> geen ijzers

    WHAAAH ( Pais, je duimen heeft toch nog geholpen!) JAC IS VAN MIJ!!! (zie foto's)

  9. #24

    Re: IJzers --> geen ijzers

    gefeliciflatpsteerd!!!

  10. #25
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    380

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Dankje!

  11. #26

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Enorm gefeliciteerd met je prachtige leuke lieve paardje! Heel veel plezier s!

    May the horse be with you!

  12. #27
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Ben toch eigenlijk benieuwd of het allemaal goed gekomen is....??? (of heb ik ergens iets gemist?!)

  13. #28
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    380

    Re: IJzers --> geen ijzers

    Ehm, nou qua ijzers; ik heb de ijzers er af, maar dit gaat nog niet helemaal super. Ik dnek dat je beter even bij Persoonlijke probleem en succesverhaaltjes "jac's eerste paar weken" kunt lezen, en bij fotoalbum "jac 's normal foto's" kunt kijken.
    Er is ondertussen al veel ( vervelends) gebeurd met mij en Jac, dus daar kun je even bijlezen..

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •