Om te beginnen; ik heb misschien, na ontzettend lang zoeken eindelijk een paardje gevonden!
Hij moet nog gekeurd worden, maar als hij goed gekeurd is; laat maar komen!
Alleen één probleem; hij heeft ijzers. Hoeft natuurlijk nog niet zo erg te zijn, maar hij heeft nog nooit ( wel toen hij veulen was natuurlijk) in een kudde gelopen, hij staat altijd alleen op stal en in een weitje, en zou bij mij met drie andere pony's komen te staan.
Omdat hij achter slidingijzers heeft, achter extra ver doorlopend dus, vind ik het niet zo'n lekker idee als hij die nog heeft als hij zo bij de andere pony's komt.
Nu ben ik niet iemand die erg veel van hoeven afweet dus vraag ik jullie maar even wat slim is om te doen. Misschien een natuurlijk bekapper erbij laten komen? Gelijk voor én achter de ijzers eraf halen of eerst alleen achter? Is het dan niet handiger als de ijzers er pas bij mij afgehaald worden? ( hij kan best even alleen staan, er zijn meerdere weitjes en stallen bij mij)
Is het niet handig als dan dezelfde bekapper de ijzers eraf kan halen en de hoeven daarna ook bij blijft houden...
Even voor de duidelijkheid, het paardje staat nu bij Zaanstad en komt in Vorden te staan.
Heeft iemand een tip? Wat is het handigst om te doen?
Bladwijzers