Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 81

Topic: Wat vanacht met de paarden?

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2008

Re: Wat vanacht met de paarden?

gisteren toen er voor het eerst zo'n pak sneeuw lag was het eerste wat mijn paard deed uitgebreid gaan liggen rollen
    gisteren heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan normaal.. geen deken ofzo.. mijn paard vind het allemaal wel goed zo.. soms gaat hij in zijn stal staan, maar meestal eigenlijk niet, vaak onder het afdakje of achter de stal (de wind komt dan van de andere kant, dus heeft hij beschutting van de wind)
    toen het in het begin van de winter voor de eerste keren rond het vries punt kwam heb ik de stallen eens helemaal goed opgestrooid, mijn paard vind dat dus gewoon onzin.. het eerst wat hij doet is al het stro mooi weer naar buiten gooien en de rest zo veel mogelijk achterin in een hoekje proppen

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Mijn konijnen hebben het ook prima gered buiten.
    Mijn konijnen heb ik vandaag nog niet gezien , hopen dat ze het goed stellen !
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Reban&Kabriche
    Marja ik bedoel dat niet echt als een vraag eigenlijk, meer van; die redden zich ook prima dus waarom zal een paard zich niet kunnen redden (maar mischien was ik niet helemaal duidelijk).....
    Hihi Rebanna dat had ik wel begrepen hoor, maar ik wilde gewoon nog wat extra tegenwicht geven aan degenen die bang zijn dat hun dieren het nu te koud hebben.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hihi, België een apenland...!!!

Maar als de DB in België zo controleert (en zeurt), hoe zit het bij jullie dan eigenlijk met de regels omtrent het plaatsen van een schuilstal? Hier in Nederland mag dat nl. niet zomaar en zelfs als je een vergunning aan wilt vragen, krijg je die vaak niet eens.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Nou moe, de paarden hier hebben niet eens extra veel honger met de kou...

Gister een extra pakje hooi gegeven, vanochtend hadden ze amper honger (ze vielen niet aan op het hooi ofzo) en stonden na een uurtje eten alweer te dralen, of we nog wat leuks gingen doen...

Ze hebben wel flink dorst en lauw water is wel errug lekker in deze kou.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja

Maar als de DB in België zo controleert (en zeurt), hoe zit het bij jullie dan eigenlijk met de regels omtrent het plaatsen van een schuilstal? Hier in Nederland mag dat nl. niet zomaar en zelfs als je een vergunning aan wilt vragen, krijg je die vaak niet eens.
    Hé, hé, hé "Apenland" ??? Jij durft !
    Alhoewel, als je ziet wat er recent met onze politieke top gebeurt ... mmm ...

Ah ja, maar het ging over stallen ... onze wetgeving is hierover héél "Belgisch duidelijk" : er bestaat geen wetgeving die verplicht om stallen voor paarden te voorzien. Er is wel een wet van 14 augustus 1986 waarin staat dat ieder persoon die een dier houdt, de nodige maatregelen moet nemen om het dier "een, in overeenstemming met zijn aard, zijn fysiologische en ethologische behoeften, zijn gezondheidstoestand en zijn graad van ontwikkeling, aanpassing of domesticatie, aangepaste voeding, verzorging en huisvesting te verschaffen".

In België heb je wel degelijk een vergunning nodig om een stal in een weide te plaatsen. Je moet daarvoor een hele "rimram" van papieren invullen die je bij de gemeente kan ophalen. Als je die dingen gaat ophalen, geven ze je lakoniek de boodschap : "Tja, we moeten u officieel zeggen dat je dit moet invullen en laten goedkeuren, maar er wordt nooit gecontroleerd, hoor ! Zorg er gewoon voor dat je buren akkoord gaan met het plaatsen van een stal en dat is voldoende."

Hoe zei je Marja ? Apenland ?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yondan
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Hé, hé, hé "Apenland" ??? Jij durft !
    Hoe zei je Marja ? Apenland ?
    Die quote kwam helemaal niet van Marja, Yondan.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingejanssens
    Wat dat betreft is België toch een apenland hoor!!!!!

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

En wat die vergunningen voor stallen betreft ... dat is hilarisch.

Heb de aanvragen inderdaad officieel gedaan. 1 schuilhok per perceel (kadastraal vastgelegd) grond. Goed dat ik meer dan 1 perceel heb want je mag maar 1 schuilstal per perceel zetten van max 30 vierk m. Tja, das dus niet genoeg voor 5 of 6 viervoeters.

En wat gebeurt er dan ... de gemeente moet aan het federaal ministerie van landbouw advies vragen, die gaven voor 1 schuilstal groen licht en voor de andere niet. Ze moesten het maar doen met 1 en samen gaan staan. Wat doet de gemeente dan (en dit hangt dus van gemeente per gemeente af) die keurt dat advies af en zegt OK je krijgt 2 vergunningen voor elk perceel 1 want we vinden dierenwelzijn ook belangrijk. Maar als je pech hebt en een gemeenteraad hebt die zich daar niet zo om bekommert dan krijg je maar 1 vergunning.

Dus ... toch een apenland !!!!!!!!!
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Kan je in dat Apenland dan niet je eigen perceel officieel opsplitsen?

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Nee, ik denk het niet. Misschien wel met bouwgronden maar niet met landbouwgronden.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    57

Toch een soort van apenland dus.
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yondan
    Ah ja, maar het ging over stallen ... onze wetgeving is hierover héél "Belgisch duidelijk" : er bestaat geen wetgeving die verplicht om stallen voor paarden te voorzien. Er is wel een wet van 14 augustus 1986 waarin staat dat ieder persoon die een dier houdt, de nodige maatregelen moet nemen om het dier "een, in overeenstemming met zijn aard, zijn fysiologische en ethologische behoeften, zijn gezondheidstoestand en zijn graad van ontwikkeling, aanpassing of domesticatie, aangepaste voeding, verzorging en huisvesting te verschaffen".
    whahahaha da's een goeie!!!!
    Blijkbaar weten ze dan bij de DB niet eens goed wat de aard, fysiologische en ethologische behoefte van een paard zijn, want zij vinden dat paarden in de winter in principe een ganse dag op stal moeten, omwille van de vrieskou. Een paar uurtjes op het land kan wel, maar meer ook niet... Maar ze kunnen je in principe dat niet verplichten als je weiland voorzien is van een schuilgelegendheid, drinkbaar water en voldoende eten, hoewel dat niet controleerbaar is... Als de paarden er gezond uitzien en ze een schuilgelegenheid zien is dat voor hun voldoende.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Reban&Kabriche schreef:
    Marja ik bedoel dat niet echt als een vraag eigenlijk, meer van; die redden zich ook prima dus waarom zal een paard zich niet kunnen redden (maar mischien was ik niet helemaal duidelijk).....

Hihi Rebanna dat had ik wel begrepen hoor, maar ik wilde gewoon nog wat extra tegenwicht geven aan degenen die bang zijn dat hun dieren het nu te koud hebben.

oké! Dan hoop ik dat het nu in ieder geval duidelijk is
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Eergisteren zei de weerman op één ook dat we moesten denken aan de vogels enz voor drinkwater en dat het onverantwoord is om dieren dag en nacht buiten te laten bij zulke koude temperaturen. Dus Frank De Boosere = een aap

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2008

Vertel dat mijn paard maar eens.. die wil niet eens naar binnen

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten