Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 71

Topic: Jasper zijn voetjes, kijk er even naar aub...

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Jasper zijn voetjes, kijk er even naar aub...

Marja: dát ben ik opzich wel met je eens, maar het zègt zo weinig op dit moment.

Diana: Weet je, als de smid die je nu hebt je een goed gevoel geeft, blijf je dáár toch voorlopig bij? Als jij het gevoel hebt dat hij goed naar Jap in het geheel kijkt, jij het gevoel hebt dat wat hij doet aansluit bij wat jij goed vind èn Jap knapt ervan op... lijkt mij alles wat je nodig hebt

Actief Forumlid Diana+Jasper's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2008

Nou hij heeft idd goed naar Jap gekeken, hoe hij stond en liep(strompelde)
    Heeft netjes zijn hoefjes overgetrokken en alles daaraan aangepast.
    Zijn pijnlijke voet zoveel mogelijk ontzien en hij was erg aardig voor Jappie.

Geeft een goeie deskundige indruk dus idd voorloppig blijven we ff bij deze.
    De Japster, is BAREFOOT again!!!!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Jongens jongens, wat is dit voor flauwekul? Waar zijn jullie nou toch mee bezig? Sinds wanneer is Natural Horsemanship synoniem voor 'geen hoefijzers'? <snap> Valt me toch tamelijk tegen hoor, sommige reacties hierboven!!!!
    Waar zie je DAT staan?

Ik vind het toch wel enigszins kortzichtig om je zo hardop af te vragen waarom iemand vragen over hoeven stelt op een NH forum, alleen maar omdat ze nu tijdelijk voor een ijzer heeft gekozen...
    Marja, het is fijn als je *beter* leest, alvorens zo hyper te reageren. Tot op het moment van JOUW post was de kritiek niet over "het stellen van vragen over hoeven", maar over dit feit:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door e.zanden
    Ik bedoel: waarom word je lid van een "natural horsemanship" forum, als je liever de behoefte hebt om[size=99px] *alleen* maar[/size] over normal-oplossingen te praten?
    Oftewel, dat door Diana gevraagd wordt, vooral *niets* op te merken, over dátgeen waar we hier op dit forum nou net een plek voor gecreeerd hebben. Namelijk discussie over horsemanship die aansluit bij de natuurlijke situatie...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diana
    Sorry maar ik vroeg iets over Jap zijn voetne niet of ik er wel of geen ijzer onder moet zetten
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienke07
    Maar goed.. daar gaat dit topic helemaal niet over.. het topic gaat over voor- en nafoto's... daar waar het "na" al achterhaald is ... En dáár komen m.i. de vragen over
    Inderdaad, en ook dát onder andere

Ik ben het er alleen niet mee eens en ik vind dat de TS onterecht wordt aangevallen en zelfs bijna weggejaagd, omdat ze niet NH-mindend genoeg zou zijn. En dát schoot mij nogal in het verkeerde keelgat.
    En dat laatste wordt niet geschreven!!! .
    Dat is JOUW *interpretatie*, die voortkomt uit JOUW onvermogen, om de tekst correct te lezen!
    Waarschijnlijk door jóuw projectie van gevoelens, vanwege dit onderwerp waar JIJ al eens op "aangevallen" bent??

Mocht je verder op mijn teksten doelen; dan graag nog eens teruglezen wat er wérkelijk staat...
    En NIET wat jij DENKT dat er staat... . Dat zijn 2 heel verschillende dingen, blijkt wel ....

Ik vind deze discussie zo langzamerhand een hele vervelende sfeer krijgen
    Zelf iets minder polariseren en vooral: beter lezen.
    Als je alles terugleest ben JIJ namelijk degeen, die keer op keer oordelen velt (over mensen) op basis van je eigen vooroordelen ...
    En verder roep je een aantal dingen, die wellicht op PN gepropageerd worden, maar -hopelijk- niet hier.

Zo, en dát was mij nou even in het verkeerde keelgat geschoten
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou Els, volgens mij heb ik best goed gelezen.
    Je geeft nl. zelf aan dat vragen over hoefijzers niet passen binnen de doelstelling van dit forum.

Jij schreef o.a. dit:
    "En ik vroeg me ook af, waarom nieuwe mensen dit soort dingen (of discussies over pessoa's en zo) op DIT forum posten wanneer ze net lid zijn. En waarom niet gewoon op Bokt? Of op het forum waar ze normaal lid van zijn?
    Ik bedoel: waarom word je lid van een "natural horsemanship" forum, als je liever de behoefte hebt om *alleen* maar over normal-oplossingen te praten? "

Ik snap nog steeds niet wat hoefijzers te maken hebben met Natural Horsemanhip en wat er dan zo 'normal' (en kennelijk dus ongewenst) aan is om ze (weloverwogen!) te gebruiken. Voor jou (en enkele anderen in dit topic) is dat verband tussen NH en hoefijzers er kennelijk wel.

Want vervolgens schrijf je dit:
    "Diana, je topic titel is toch: Jasper zijn voetjes, kijk er even naar aub.... Je kan ( logischerwijs) verwáchten, dat dit gebeurt in de context van de doelstelling van dit forum! "

Dus het gebruik van hoefijzers past per definitie niet in de doelstelling van dit forum? Zelfs niet als iemand dit tijdelijk doet, omdat er een probleem is met de hoeven waarvan zij op dat moment denkt (na uitgebreid rondgekeken en geïnformeerd te hebben) dat het 't beste tijdelijk met een ijzer opgelost kan worden? Jasper kan nu weer redelijk pijnvrij lopen, terwijl hij een maand lang(!) hartstikke kreupel was en daar veel hinder van ondervond. Wie ben jij dan om te roepen dat het niet goed, niet natuurlijk en dús niet NH is om hem dat ijzer te geven? Als een paard zo duidelijk ergens van opknapt, ook al is dat iets 'onnatuurlijks', dan zegt dat m.i. nog niets over het 'NH-gehalte' van die persoon, oftewel van de open mind die die persoon heeft, en de bereidheid en interesse van die persoon om zich te verdiepen in het wezen paard en hoe daar op zo natuurlijk mogelijk wijze mee om te gaan.

Ja, op dit forum willen we zo natuurlijk mogeljik met onze paarden omgaan. Ijzers zijn niet natuurlijk. Maar er is wel meer niet natuurlijk dat we (of sommigen hier) doen met onze paarden (dekens, stallen). Moet iedereen die dan niet strikt natuurlijk (wat dan dan eigenlijk nog zij moge) met zijn paard omgaat, maar meteen naar bokt verwijzen?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Waarschijnlijk door jóuw projectie van gevoelens, vanwege dit onderwerp waar JIJ al eens op "aangevallen" bent??
    Euhm nee hoor, ik ben nooit aangevallen op dit onderwerp dus daarover heb ik geen enkele frustratie ofzo. Ik heb wel mijn nogal negatieve ervaringen met het strasseren beschreven, maar ik heb mij daar nooit op aangevallen gevoeld. Dat is dan ook niet de reden dat ik zo fel reageer. Wél kan ik niet zo goed tegen het zwart-wit denken: hoefijzers zijn niet goed, nooit, bloetsvoets moet het zijn, altijd. Ik ben daar helemaal nog niet zo zeker van namelijk.

Mijn felle reactie komt doordat ik nog steeds lees in enkele posts (óók na het herlezen ervan, en ik kan heus wel lezen hoor), dat het gebruik van hoefijzers niet past in de doelstelling van een NH-forum en dat begrijp ik nog steeds niet.

Aangemeld
    Apr 2005

Mijn felle reactie komt doordat ik nog steeds lees in enkele posts (óók na het herlezen ervan, en ik kan heus wel lezen hoor),
    dat het gebruik van hoefijzers niet past in de doelstelling van een NH-forum en dat begrijp ik nog steeds niet.
    Marja, je blijft slecht lezen en (dus: ) je herhaalt jezelf in je posts !!!
    Ik kan je aanraden:

1.) bladzijde 1 van dit topic nógmaals te lezen. Morgen of zo; laat het een dagje liggen...
    2.) Dan ( direct daarna) het bovenste gedeelte van mijn toelichting te lezen en na te denken over de betekenis van “[size=99px]alleen maar[/size]”
    (een groter lettertype was er niet). Dus de woorden waar het om draait...

-------------Dit zou voldoende moeten zijn , maar:---------------

3.) Bij verdere twijfel aan mijn “intenties” graag mijn volgende (recente!) posts lezen:

a. Uitleg over de oorsprong van de naam Natural Horsemanship
    b. Mening over de schreeuwclub
    c. Aanzet tot kritisch denken over WAT `Natural Horsemanship` nu eigenlijk is.
    ( en als je in post 3c de woorden 'mijn hele point is” ziet staan, dan komt direct NA die woorden (“mijn hele point is”) de kern van het verhaal.

d. En DAN daarna lees je nogmaals deze post,
    en je realiseert je dat na “ik bedoel dubbele punt” een samenvatting komt oftewel "de point".
    En de kern van die samenvatting ( dus *alleen maar* ) staat óók nog eens tussen sterretjes...

---------------------------

Dit zou toch moeten lukken zo... ?
    Succes, Els

Aangemeld
    Apr 2005

Misschien zit de angel van het onbegrip wel hier:

Ik snap nog steeds niet wat hoefijzers te maken hebben met Natural Horsemanhip en wat er dan zo 'normal'
    (en kennelijk dus ongewenst)
    aan is om ze (weloverwogen!) te gebruiken.
    Voor JOU is de betekenis van "normal" => "ongewenst" (m.i. redelijk bekrompen, maar alla )
    Voor MIJ is de betekenis van "normal" => algemeen heersende opvatting, en NIET een scheldwoord

Actief Forumlid Diana+Jasper's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2008

Dan is het makkelijk

Ben ik lekker niet Normal (nooit geweest overigens.)

Ik gebruik de ijzers niet volgens de 'normal' way
    Maar omdat het nu op dit moment het beste lijkt te zijn.
    Niet omdat het volgens de'normal' way gebruikelijk is!

Klaar!!!

Einde discussie
    De Japster, is BAREFOOT again!!!!

Aangemeld
    Apr 2005

De discussie tussen Marja en mij gaat niet over jou. Dus:

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diana + Jasper
    "Klaar!!! Einde discussie
    is nog even NIET van toepassing....

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Sorry Els, maar ik begrijp je nog steeds niet. En ik denk ook niet dat dat op deze manier gaat lukken.
    Aangezien wij normaal gesproken wel prima met elkaar door één deur kunnen, hou ik het maar op de lastigheid van helder communiceren via een forum, waarbij je elkaar immers niet kunt zien en elkaars intonatie niet kunt horen.
    Ik heb weinig zin om hier nog verder op door te gaan in dit topic, dat inmiddels aardig vervuild begint te raken.
    Als je er toch nog wat over kwijt wilt dan kun je me bellen, je hebt mijn nummer.

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37

zooo wat een triestig topic...

ik vond dit forum net sympathiek omdat men hier de mensen (op het eerste gezicht dan) niet zo afkraakt als op PN, maar het tegelijk niet zo bekrompen is als bokt...

vind het (zoals ergens terug ook al aangehaald) op zn minst opmerkelijk dat er wel mensen mogen zijn die hun paarden met de koude toch maar op stal hebben gezet of een deken hebben op gedaan of mensen zijn die wel af en toe nog met een bit rijden, maar dat die niet afgekraakt en aangepakt worden op hun NH-waarde/ mentaliteit, maar wanneer er tijdelijk een ijzer onder een stokkreupel paard wordt gezet zodat hij tenminste ff van de pijn verlost is tot de ontstekingen genezen zijn, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

In dat geval ben ik ook geen NH-er... de mijne heeft ook 3 maanden ijzers gehad wegens hetzelfde probleem. geen haar/dread op mijn hoofd dat er aan dacht om hem langer immobiel te houden dan nodig. Ik snap ook niet dat jullie je paard met blootliggende levende stukken in zn zool zo zouden laten staan. mss ligt het aan mij, maar dan maar geen NH.

mijne was trouwens net voor de vrieskou van de ijzers af en heeft toch vrolijk rondgekletterd over die harde ondergrond... zooooo rampzalig zal dat korte ijzermoment dan ook niet geweest zijn he
    Hinnik!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

[quote="E.Zanden"]Marja, je blijft slecht lezen

Ik wil me niet in de discussie over de voeten van Jasper mengen, maar dit stukje tekst viel me wel op.
    Ik vind het jammer dat hier uitgegaan wordt van het slecht lezen van de ontvanger. Ieder heeft zijn eigen gedachtengang, eigen manier van denken, en kan daarom een stukje tekst 100 x lezen, maar er slechts één betekenis uithalen. Daar zit de oplossing dan niet in.
    Misschien moet je bij jezelf nagaan of je je mening anders kan formuleren.
    En zo niet, dan kan je het kennelijk dit keer niet zó formuleren dat een ander het snapt. Of dat je het eens kan worden.... So be it.

Dat NH en NB met elkaar verbonden zijn blijkt wel uit een boekje geschreven door een hoefsmid, daarin staat een hoofstuk

'natural horsemanship bekappen'

Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hahaha, welk boek is dát?

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb een tijdje niet op het forum gelezen en deze topic interesseerd me omdat ik voor hetzelfde feit sta, mijn paard gaat ook op ijzers vanaf maandag.
    Hoe het nu gaat met Jappe?
    Wat mij opvalt aan de foto's is dat de straal van de linkervoet niet meer centraal staat en de hielen zijn ook ongelijk. Hij belast dus meer aan de binnenkant.
    Als je dat op het lopen vertaalt dan zou hij een jaar geleden mooi recht gelopen hebben en zwaait hij nu met zijn linker been uit.
    keep it fun!

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten