Dat heb ik helaas wel (op het ijzergedeelte na), namelijk bij Atli, na een tijd strasseren. Zijn rechtervoorhoef was uitgegroeid tot een ware eendenbek en van beide voorhoeven waren de hielen enigszins ondergeschoven geraakt.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Atli liep direct na de eerste bekapping door een gewone hoefsmid al een stuk beter, na de tweede bekapping (een maand of 2 later) weer gewoon goed en de keer erop zag je niets vreemds meer aan zijn hoeven.Uit je commentaar leid ik af dat je er geen idee van hebt hóelang je deze stand weer 'corrigerend' moet bekappen om de hielen en tenen weer enigszins recht te krijgen.
Ik heb het hier dan niet over ernstig ondergeschoven hielen, maar die zie ik bij Jap ook niet.
Sorry, maar ik zie nog steeds het verband niet tussen wel/geen hoefijzers en de beste manier om hoefproblemen aan te pakken, en NH.Maar gezien vanuit 'normal' oogpunt is dit misschien geen issue, want ik ken smeden die deze correctie gewoon in 1x uitvoeren (met alle pees-gevolgen vandien). Dus hoezo mogen we NH hier niet bij betrekken?
Bladwijzers