Hallo,
Zoals iedereen weet zijn dravers nogal heethoofden. Mijne dus ook!
Ik heb vandaag helemaal alleen bitloos gereden. Overigens is dit al de 8e keer bitloos, maar dit is de eerste keer dat ik het doe zonder andere paarden.
Nu maakte ik in het 1e bospad de fout het gas erop te gooien. Meneer zit dan vol adrenaline en wil niet meer rustig draven of stoppen. Kopschudden is het gevolg, met draven opnieuw er als een idioot vandoor gaan en moeilijk te stoppen zijn. EN als hij dan eindelijk stilstaat..........dan gaat hij met zijn voorpoot staan te gravenOpzich is dat laatste wel lachen, maar een heel gevecht!
Als ik een bit in heb is dit probleem veel minder groot. Hoe kan ik mijn draver beter laten reageren als hij zo heet is op bitloos rijden?? Ik heb al vanalles geprobeerd. Met in draf gaan de teugels iets aantrekken van: iets langzamer meneer en niet meteen wegsprinten. Geheel stoppen, laten stappen en opnieuw proberen. Het hele nadeel bij dit alles is dat ik na 10 minuten zere handen heb van het trekken. Zet ik mijn gewicht in dan helpt dat niks, hij draaft vrolijk door en gaat harder en harder![]()
Blokkeren door houding helpt ook al niet, hij heeft gewoon werkelijk schijt aan mij en aan een bitloos hoofdstel.
Iemand tips? Ik ben namelijk absoluut niet van plan het op te geven. De enige keren dat ik dit probleem niet heb is als ik gelijk in het begin niet toe sta door te draven. Maar jah, das nou juist zo leuk aan een draver! De snelheid!!![]()
![]()
Bladwijzers