Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Ervaring met glucosamine?

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Ervaring met glucosamine?

Ik zit denken om Maroush glucosamine bij te geven i.v.m. stijfheid, maar er zijn zoveel verschillende merken en prijzen...
    Las dat combinatie met chondroitine/MSM het beste was en ik kwam hier ergens de combinatie met olie tegen, maar verder weet ik er nogal weinig van
    Heb positieve verhalen gelezen bij dieren met artrose/artritis, maar dat is als het goed is niet aan de orde. Zou het ook tegen andere oorzaken van stijfheid kunnen helpen? (paard heeft spat) En wat zijn de ervaringen met de verschillende producten? Las zelfs dat mensen humane producten aan hun paard geven, maar geen idee of dat een goed idee is.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Ervaring met glucosamine?

Spat is een artrotische aandoening. Het slaat alleen op een bepaald lichaamsdeel.
    Glucosamine en chondroitine zijn bedoeld om de smering in het gewricht (gewrichtsvloeistof = synovia) te verbeteren. Dat lijkt mij nooit kwaad kunnen bij een paard met spat!
    Wat ik echter dacht te weten bij spat is dat e.e.a. kan vergroeien, de pijn kan dan weg zijn, maar het stijve zal niet zo makkelijk te verhelpen zjin in dat geval? In ieder geval lang instappen voor je begint te draven/ galopperen is erg belangrijk.
    Zelf voer ik glucosamin complex van de Groene Os.

Als je zeker weet dat de stijfheid van de Spat komt zou ik het proberen. Maar stijfheid kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben (spieren bijv.)

Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Dankje voor je reactie!
    Vanwege die vergroeiingen vroeg ik me ook af of glucosamine wel zin zou hebben. Ze is altijd wel vrij stijf geweest, dus ik weet niet of het de enige oorzaak is. Uitproberen kan hierbij nooit kwaad natuurlijk, alleen daarvoor ligt die van de Groene Os iets boven het budget. Zijn er mensen die ervaring hebben met glucohorse of het product van shiraf.nl? Dat scheelt bestwel veel in prijs!
    Lang instappen is sowieso belangrijk heb ik idd gemerkt

Ik geef Bles al jaren glucosamine+chondroitine+msm, hij is 25 jaar en heeft artrose, het werkt bij hem echt heel goed. Ik ben vorig jaar een keer gestopt om te kijken of er iets veranderde, en meteen liep hij weer moeilijk. Dus stoppen doen we nu niet meer. Ik heb goede ervaringen met Equiflexion en Glucosamine Complex van de Groene Os. Ik heb ook Primeval geprobeerd, maar die werkte totaal niet bij Bles.
    Nu gebruik ik Glucosamine-chondroitine Complex + MSM van AP-Equine (dat is die van shiraf), dat is de goedkoopste die ik tot nu toe gevonden heb, en het werkt prima. Ik bestel altijd bij allaroundsupplies.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik kocht het bij DocHOrse. Per kilogram zit er in de Pegasos Pegaflex 300 000mg. Totaal zit er 1.5 kg in de emmer dus 1.5 keer 300 000mg maakt 450 000mg in totaal. Als je dit deelt door 30 dagen (nl een maand) dan kom je precies op 15 gram glucosamines per dag. De laagste prijs en de hoogste concentratie én de juiste verhouding met chondroďtine. Want wat je ook kiest, dát moet er sowieso inzitten.

Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Op bokt had ik ook een topic geplaatst, daar heeft iemand een uitgebreide berekening geplaatst ter vergelijking van Glucohorse en Pagasos Pegaflex. Wat ik me nou afvroeg, is hoe essentieel die chondroitine en msm nou zijn?

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Wat dierenartsen mij verteld hebben is vooral de combinatie glucosamine met chondroitine belangrijk. msm is een aanvulling.
    In hoeverre een bepaalde mix werkt of niet werkt, dat is bijna niet te zeggen zonder onderzoek. Als wij ons paard een ander supplement gaan voeren en hij loopt beter, kan dat ook door het weer komen, etc etc. Lastig te zeggen dus!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Ik geef ook al jaren Glucosamine Complex van de Groene Os. Is mij toen aanbevolen door mijn holistische dierenarts als zijnde degene met de beste resultaten.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Ik geef Yentle Grand Flex van Pardoes Aurora ; http://www.pardoes-aurora.nl/webshop.html
    Yentle heeft artrose in een lichte vorm aan haar been , en ik geef haar dit nu een jaar en ze doet het daar erg prima op in combinatie met kunstof beslag .

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik geef ook de Glucosamine Complex van de Groene Os. Mijn paard heeft lichte artrose en ik merk duidelijk het verschil. Zo af en toe is het in de aanbieding bij de Paardendrogist. Ik zag laatst ook een goedkoper adres: http://www.dochorse.nl/product/detail(794).aspx
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ik kan melden dat glucohorse alleen glucosaminen bevat en dus niet of veel te weinig effect kan hebben....

Wij zijn over gegaan op cortaflex...maar wij wonen dan ook in frankrijk.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Heb alles even op een rijtje gezet en uiteindelijk de Pegasos Pegaflex van http://www.dochorse.nl besteld
    Bedankt voor alle ervaringen! Ben erg benieuwd of ik bij Maroush verschil ga merken...

Bladwijzers

Forum Rechten