Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: zeiknatte loodzware leadrope + string

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

zeiknatte loodzware leadrope + string

Loodzwaar is mijn 22ft leadrope na een dag werken in de regen en bagger en opdrogen ho maar.

Mijn moeder neemt het mij alles behalve in dank af als ik hem steeds mee naar huis neem, enigsinds uitgespoeld, maar toch nog een halve kilo zand onder de kachel als hij is opgedroogd.

Van anna kreeg ik al de fantastische tip om een leren string te maken, die word lang niet zo zwaar als een gewone string. Superhandig dus in de winter.

Maar hoe doen jullie dat met je leadrope die superzwaar word van al die regen en modder?

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: zeiknatte loodzware leadrope + string

Ik doe er niets aan.. hang hem op ergens in de stalgang.. en daar droogt hij.. of niet..

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Tja, als dat ding er echt niet meer uitziet, gaat ie in de was...
    Ik speel nu meer met de 45 ft. leadrope en die wordt lang niet zo zwaar. Dus dat is wel fijn, als je kunt kiezen. Misschien is het een idee om een iets dunnere leadrope te kopen voor 's winters? En anders gewoon lekker veel @liberty oefenen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

liberty ben ik echt nog niet aan toe, set it up for succes: liberty wordt geen succes dus dat doen we niet.

Een dunnere leadrope zou wel een optie zijn misschien, even vragen of eveline iets weet misschien.

Het belemmert mij gewoon die zware leadrope, het went ergens ook wel hoor, maar het is gewoon onhandig..

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Mijn moeder neemt het mij alles behalve in dank af als ik hem steeds mee naar huis neem, enigsinds uitgespoeld, maar toch nog een halve kilo zand onder de kachel als hij is opgedroogd.
    Stofzuigen????

Ik spoel hem uit in de gootsteen (tip: eerst afwassen, anders komt er toch wat zand tussen het serviesgoed), slinger hem in de rondte op het balkon en leg hem daarna op een krant te drogen. En inderdaad, daarna is stofzuigen geen overbodige luxe.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik heb er twee, een droogt terwijl ik de andere gebruik. Ze zijn dus allebei soort van nat, maar niet doorweekt. Mijne komen nooit thuis, dus ook niet in de was. Na gebruik spoel ik ze uit en haal ik al veel vocht eruit door hem uit te wringen. Ik hou me aanbevolen voor andere suggesties, want ideaal is het niet.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    53

Ik gooi hem regelmatig in de wasmachine, op een kort programma , (30 minuten).
    Je kan rond de klip een washandje doen , om je machine een beetje te beschermen.

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    17

Hmm, hier nog één met zo'n probleem.
    Gelukkig heb ik nu drie leadropes en kan ik afwisselen, haha.
    Zelfde geld voor de string trouwens, die word ook zo zwaar!
    Arme pony met de friendly game
    Always put the relationship first!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

hahaha ja hier ook dat probleem. Ik heb mijn 22ft gisteren zelfs even aan de kant gegooid omdat die te zwaar was geworden.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    44

Jahoor, hier ook!
    Mijn vader heeft een verwarmde schuur waar ik de boel meestal in te drogen hang. En soms moet het gewoon even in de wasmachine.
    Met vier paarden heb ik gelukkig leadropes in overvloed, dus voor mij is er altijd wel een droge te vinden. Voor mijn bijrijders wil dat wel eens anders uitvallen. Helaas...
    Started!

Dat is een van de redenen waarom ik geen leadrope heb. Ik gebruik altijd katoenen longeerlijnen. Die drogen snel, branden niet en blijven mooi licht en handzaam.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik gooi mijn leadropes altijd in een emmertje water met een klein beetje Vanish. Daarna wring ik ze een beetje uit en hang het over de verwarming. Ik leg dan altijd een oude handdoek onder de verwarming, zodat eventuele viezigheid niet op de vloer komt.
    En eens in de zoveel tijd een keertje in de wasmachine.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Ik hang mijn leadrope altijd gewoon aan een stelling in huis. Is zo weer droog. En dan voorzichtig oppakken en buiten al het zand eraf schudden. Gaat prima zonder viezigheid in huis
    Surrender to fun!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

dat word toch maar wat vaker mee naar huis nemen dus en misschien nog een leadrope aanschaffen binnenkort, dan heb ik 2 en hebben ze al wat meer tijd om op te drogen.

Gwenny: ik zat inderdaad ook te denken aan een longeerlijn, maar met yoyo etc lijkt me dat toch niet zo handig, de leadrope hangt veel sneller stil en wiebelt echt goed, een longeerlijn is daar eigenlijk te licht voor.

Je hebt zeker in het katoen ook zwaardere exemplaren. Vooral als ze extra leertjes hebben. kunststof longeerlijnen vind ik persoonlijk een crime.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten