Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: rijden met cardeo, 1 of 2 handen?

  1. #1

    rijden met cardeo, 1 of 2 handen?

    als ik mijn pony dressuurmatig rij doe ik dat de laatste weken alleen met cardeo, dit gaat eigenlijk heel fijn. ik maakte hem dan op zn langst zodat ik 2 handen kon gebruiken zoals met teugels. vandaag had ik hem kleiner gemaakt en heb ik een poosje met 1 hand gereden, dit voelt wel fijn aan. hoe doen jullie dat/wat is jullie voorkeur?

  2. #2

    Re: rijden met cardeo, 1 of 2 handen?

    ik rij met 1 hand in de andere hand een stick voor evt corigeren..
    maar ook vaak heb ik de stick in dezelfde hand als de cordeo of halsring..

  3. #3

    Re: rijden met cardeo, 1 of 2 handen?

    ik rij altijd met een zweepje in de hand, net voordat beetje extra soms... voor mijn gevoel zit die altijd in de weg en heb ik mn handen vol. ik ben begonnen om hem rechtop in mn rechter hand te houden,zo zit hij minder in de weg. en nu is het helemaal simpel; cardeo in linkerhand, zweepje rechtop in rechterhand! op de een of andere manier heb ik het gevoel meer ontspannen te zitten, en mn pony kan het ook wel waarderen. het lijkt wel met hoe minder poespas ik rij hoe stoerder en met zelfverzekerder hij eruit ziet!

  4. #4
    Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.773

    Re: rijden met cardeo, 1 of 2 handen?

    Ik rijd met cordeo altijd met 1 hand. Het enige wat ik er mee doe is in wendingen tegen de hals aan leggen en dat gaat prima met 1 hand. Vind het altijd wel lekker relaxed hobbelen zo

  5. #5

    Re: rijden met cardeo, 1 of 2 handen?

    ik ook met 1 hand, in de andere hou ik mijn zweepje voor het kleine extratje soms

    senna,venus en kenzy

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •