Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: granen voeren

  1. #1

    granen voeren

    mijn paard krijgt onbeperkt kuil,en krijgt pavo vital voor de vitamines.
    bij ons op stal krijgen de paarden sochtends voordat ze naar buiten gaan en savonds als ze op stal komen hun voer,de rest is allemaal vrij lang bezig met hun voer,maar die van mij krijgt maar een heel klein beetje pavo vital brokjes,als ze dit op heeft en de rest is nog aan het eten wordt ze erg ongedurig,vandaar dat ik er sinds kort lucerne door heen doe.
    nu zit ik met de calcium fosfor verhouding en ik heb nu de 5 granen mix van havens gekocht (zitten geen vitamines aan toegevoegd,dit is puur alleen graan) om de balans weer goed te krijgen.
    voorlopig krijgt ze dit er dus doorheen zolang de lucerne nog niet op is.
    nu twijfel ik wel of het voeren van granen wel zo goed is,en ik overweeg om straks van lucerne over te stappen op grasmix,en dan dus de granen weer weg te laten.
    ze krijgt overigens maar rond de 300gram lucerne,en zal er zo'n 200gr granenmix per dag bij krijgen.
    wat heeft jullie voorkeur?luceren met granen? ik heb het idee dat dit toch wat meer variatie in het menu geeft dan een grasmix.
    of zouden jullie toch voor grasmix kiezen?

  2. #2

    Re: granen voeren

    Ik geef luzerne met haver en dat bevalt me prima, naast hooi natuurlijk. Met grasmix heb ik geen ervaring.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •