Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: voedernijd

  1. #1
    vief
    Guest

    voedernijd

    Heeft er iemand ervaring op het gebied van voedernijd, naar mensen en andere pony's toe...???
    Ik heb een kleine dartmoorpony, die alles goed vind maar is er eten in de buurt dan bestaat er niemand meer...aan de kant want ze wilt eten...
    Ze wordt dan echt lomp...

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: voedernijd

    In elk geval je EIGEN ruimte duidelijk verdedigen. Maak er een gewoonte van dat je haar bij je wegstuurt als jij met eten de wei in loopt en laat haar pas eten als jij daar toestemming voor geeft.

    Neem een stick of touw mee, om je ruimte te verdedigen als ze echt gevaarlijk gedrag vertoont.

    Niets zo vervelend als paarden die proberen het hooi uit je handen te trekken of hun neus in de emmer duwen voordat je die neergezet hebt.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    vief
    Guest

    Re: voedernijd

    Ja, geweldig het werkt echt bij haar...Ze loopt nu al weg als ik met hooi zonder touwtje in de paddock kom...

    Wacht netjes af, en komt dan aan lopen om te eten...

    Dan is er nog wel een probleempje met de kinderen....ze laat alles toe aan verzorging en knuffelen door hen...staat dan ook super stil...en is erg voorzichtig...maar hoort ze de deur van de voerstal open gaan...of eeen geritsel van hooi of brokken...dan blijft ze draaien en drammen en kunnen ze er niets meer mee doen...

    Hoe kan ik dit oplossen...meestal komt er geen voer bij verzorging van onze pony's...we houden eten en werken wel gescheiden van elkaar...maar toch gebeurt het weleens dat er voergeluiden in haar buurt zijn...

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •