Hoi iedereen,
Ban n u al een tijdje op de sukkel met mijn paarden. Begin december had ik bij beide paarden een bloedonderzoek laten doen, gewoon ter controle. Nu bleek een lichte stijging in de gamma GT waarden. Begni Januari opnieuw laten nakijken en de waarden waren deze keer bijna verdubbeld. Afgelopen vrijdag weer bloed laten trekken en helaas weer gestegen.![]()
De DA had gezegd dat deze waarden wel eens kunnen schommelen, maar ik, of beter gezegd mijn paarden,heb dus weer pech. Nu verder zien mijn paarden er prima uit. Ook zijn alle andere bloedwaarden en leverwaarden perfect normaal. Het zijn dus enkel die GT-waarden die blijven stijgen.
Het probleem is nu een oorzaak te vinden. Ik word echt gek, want ik blijf me heel de tijd afvragen wat ik verkeerd doe. Mijn paarden krijgen enkel hooi (ad-lib) en een schepje cavalor strucomix s'avonds. Bij het laatste onderzoek hadden de andere paarden geen verhoging van deze waarden. Dus enkel de mijne. Woensdag gaan we bloed trekken bij de andere paarden en checken of er bij hen een verandering is opgetreden.
Dus ligt het nu aan voeding of iets anders? Ben al een hele tijd op het internet info aan het opzoeken, maar ik word er enkel nog ongeruster van. Ik vermoed dat Piarg (die staat bij ons sinds mei) iets mee in de stal heeft binnen gebracht. Zou dit kunnen? Is er een vorm van besmettelijke hepatitis bij paarden?
Oh ja, voor leverbot zijn ze al behandels en dat heeft dus niets opgeleverd.
Groetjes Gea
Bladwijzers