Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: Centered Riding

Re:Centered Riding

Charlotte, ik woon in Frasselt dat is net in Duitsland tegen het Reichswald aan, ongeveer ter hoogte van Groesbeek.

Ik neem mijn Friesje Delphi mee naar de Cursus, gelukkig is ze heel makkelijk met reizen.

Wat heeft Roland gehad en wordt hij wel weer helemaal de oude?

Wat grappig dat jouw friesje delphi heet want ik heb een half fries/half appaloosa en die heb ik delphi genoemd ze is nu 2 jaar, naar de centered riding cursus neem ik haar moeder laponia mee.
    tot dan
    www.andreaenariel.info

Ik was een tijd geleden op een cr workshop bij magreet en toen waren er nog een paar deelnemers die ook in april meedoen, maar dat waren jullie niet toch? er was nl. ook een meisje uit duitsland maar ik weet niet meer hoe ze heet.
    www.andreaenariel.info

Toevallig dat jou paardje ook Delphi heet, "mij Delphi" heet eigenlijk Philadelphia, roepnaam dus Delphi. Ze is ook geen 100 % fries hoor, er is nog wel iets anders doorheen gekruisd maar ik weet niet wa, ze heeft he uiterlijk van een kleine ranke Fries.

Ik heb in augustus als sutudent-rider meegedaan met de instructeurs-update dus ik ben het niet geweest bij die workshop.

Hoi,

Ik was er toen ook niet.
    Roland is overgevoelig voor.. jawel zetmeel en suiker.. (zelfs natuurlijke suikers uit appels/wortels verwerkt hij niet goed) vooral teveel zetmeel en teveel suiker zet hij om in melkzuur en slaat dit op in zijn spieren. Hierdoor heeft hij ongeveer 5 keer een tying up gehad. Roland is echt een sterke en het was dan ook nauwelijks aan hem te merken wat er allemaal aan de hand was. Tot zijn lever ook ontstoken raakte. Het melkzuur werd daardoor helemaal niet meer afgevoerd. Zijn spieren hebben de hele klap moeten opvangen.
    Met rijden is dit duidelijk aan hem te merken. Hij is veel stijfer dan vroeger en moet soms echt op gang komen. Ook is hij lang niet meer zo voorwaarts als eerst, omdat het hem gewoon meer moeite kost dan vroeger.
    Roland heeft nu een speciaal dieet en na ruim 2 jaar revalideren en heeeel veel stappen loopt hij nu voor zijn doen weer netjes De Da was verbaasd en ik apetrots op mijn ventje
    Vorig jaar kon ik aan hem merken dat hij nog erg wisselende dagen had. De ene dag ging beter dan de andere nu worden de goede dagen gelukkig veel constanter! Als Roland zich goed voelt neem ik hem graag mee anders misschien toch pareltje.. Of heel misschien een jonge friese merrie die ik rijd voor Stoeterij Angelbeeck. Ik heb haar alleen nog nooit meer genomen ergens heen dus ik heb geen idee hoe ze dat oppakt? keuzes.. moeilijk hoor

Ik ben ook erg geintereseerd in Centered Riding, zijn er ook DVD's van? Ik ben niet zo'n boekenlezer

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maantje82
    Ik ben ook erg geintereseerd in Centered Riding, zijn er ook DVD's van? Ik ben niet zo'n boekenlezer
    De dvd's zijn ook erg taai hoor . Kijk op de site van alona.nl, daar kan je de dvd's bestellen.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

En persoonlijk vind ik cr lessen veel waardevoller, omdat het heel moeilijk is om te zien wat je zelf doet. Een goede instructeur kan je een paar oefeningen geven die jou helpen.
    DVD`s zijn volgens mij best duur, voor dat geld kan je ook een les of twee nemen.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    En persoonlijk vind ik cr lessen veel waardevoller, omdat het heel moeilijk is om te zien wat je zelf doet. Een goede instructeur kan je een paar oefeningen geven die jou helpen.
    DVD`s zijn volgens mij best duur, voor dat geld kan je ook een les of twee nemen.
    Helemaal eens!!! Lessen zijn erg waardevol.En de dvd's zijn inderdaad best prijzig!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

In de Paard en Spul krant ( gratis krantje met paardgerelateerde artikelen, ffe googelen voor adressen) schrijft Anne Muller steeds een interessant stuk. Duidelijke uitleg + plaatjes.

Ik haal hem bij een ruitersportzaak bij ons in de buurt. Niet iedereen heeft hem, ffe googelen of anders kun je eerder geplaatste artikelen van Anne ook via haar site downloaden. Wellicht ook een tip voor de instructeurs ( in -spé)- haar lesmateriaal kun je gratis downloaden en gebruiken

gr. AnneMarie (die ook al jaren cr les heeft )

Lijkt me geweldig eens zo'n les mee te maken, zag dat er in St Annaland in Zeeland iemand zit die die lessen geeft, weten jullie of er nog meer zijn in Zeeland?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Via www.centeredriding.org kun je adressen vinden van alle CR-instructeurs in de hele wereld, dus vast ook in Zeeland.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

ik heb morgenavond mijn eerste CR les, ik ben heel benieuwd!

Ik denk dat ik er heel veel aan heb. Ik heb normaal al chronische hyperventilatie en met rijden stop ik soms helemaal met ademen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Voor de geinteresseeden ik heb net een leuke clinic toegevoegd bij Natural activiteiten. CR, Wendy Murdoch, Angele van Tilburg... Check even het andere topic!
    gr. AnneMarie

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten