Ik betaal 50 euro per maand per pony, inclusief het hooir.
Ik betaal 50 euro per maand per pony, inclusief het hooir.
No one can teach riding as well as a horse.
Ik betaalde 65 euro per maand in de zomer in Drenthe, 2 jaar geleden!
Ik betaal 60 per maand incl. kuil, basisbrok (maar ik voer zelf als nodig musli bij) en hij heeft een automatisch drinkwater systeem. Hij staat in een kudde van gemiddeld 9 paarden op ongeveer 3ha. Hij heeft geen schuilstal, maar wel veel bomen er om heen. In de zomer wordt er haast niet bijgevoerd met kuil (gras genoeg) en in de winter onbeperkt kuil. Bos is op 10min afstand.
Buiten rijden is dus wel mogelijk maar beperkt (dit jaar door de gemeente op sommige plaatsen verboden )
Ik hoef niet uit te mesten en heb altijd beschikking over een verlichte buitenbak en longeercirkel.
het valt me op dat de prijzen echt enorm uiteenlopen per regio! Hier lijkt het dan tov Nederland nog vrij duur te zijn.
Ik vindt dat de meesten erg weinig betalen zeg, ik sta nu op een privestal, ik betaal 125 euro voor 24 uur weidegang met inloopstal, we hebben geen bak. Ik ben nog 30 a 40 euro per maand kwijt aan hooi, en brok en ontworming betaal ik ook zelf. Hier in de buurt betaal je meestal over de 200 euro, op de vorige plaats betaalde ik 230 euro per maand incl voer. Maar dat zijn allemaa lplaatsen waar de paarden s,nachts op stal gaan en dat is vaak duurder, en het uitmesten wordt dan voor je gedaan.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik betaal bloed, zweet en tranen en af en toe wat euro's voor mijn weiland.
Het is van mijn vader en ik mag daar 'gratis' gebruik van maken als ik het maar goed onderhoud. Oftewel als er iets kapot is moet ik het repareren, zelf onkruid te lijf gaan, zorgen voor de bemesting, af en toe kijk ik mijn grote neef lief aan of hij met trekker + bloter/sleep aan de slag wil. Zo nu en dan moet ik nieuw draad kopen, een nieuw stroomapparaat, enzovoorts.
Hooi regel ik via een vriend van mijn ouders. Mijn vader helpt daar met de boekhouding, leent zijn land voor hun koeien of extra hooi. Ik help af en toe eens mee op het bedrijf, fix de computers, enzovoorts. Daarvoor mag ik hooi komen halen. Moet het wel zelf van de zolder slepen, maar dat is de moeite waard. Op deze manier kan ik als student makkelijk 2 paarden onderhouden.
De meeste boeren vragen hier een 40- 50 euro in de maand, inclusief het onderhoud aan de weide maar niet dat van je paard. Als je een wat luxere stal wilt waar er mensen zijn die je paard verzorgen ga je snel richting de 100 euro.
hihi zou maar lekker bij jullie buurtjes blijven wonen....wat een koopjes......
kom dus nooit naar het gooi en eemland gebied
stalling dus met stal soms paar uur weidegang soms hele dagen winter altijd binnen tussen 250 en 600 euries
en weide 24/7 moet je met een lantarentje zoeken maar als je er eentje hebt moet je het koesteren.
dan varieerd de prijs van 175 tot 300 vaak wel incl hooi en water.
het wordt tijd dat ik de loterij ga winnen hahahaha...roep ik al jaaaaren maar het wil niet lukken hihihi
Hm, de topicstarter opende dit topic een half jaar geleden. slotje lijkt me
Bladwijzers