Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Wat moet ik hier nu mee *help

  1. #1
    Forumlid Paula's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Gemeente Barneveld
    Berichten
    71

    Wat moet ik hier nu mee *help

    Ik heb al eens een topic gestart buiten de bak pony geen aandacht..
    Nou toen ging ik maar binnen in de bak aan de gang wat toen nog goed ging..
    Maar nu echt ik weet het niet meer hoor.. hij volgt mij wel maar het is de hele tijd kwaad hoofdschudden stijgeren, bijten, trappen enz enz. :s
    Echt niet normaal gewoon.. en ik weet echt niet meer wat ik hier aan kan doen...
    Toen ik nog ''normal' met hem liep ging het gewoon veel beter.. zit er toch stiekem aan te denken om hier mee te stoppen en weer normal te gaan doen..
    Maar dat wil ik eigenlijk niet want dit staat me gewoon beter aan.
    Wie heeft er raad, echt ik zou het niet meer weten.

  2. #2
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Wat moet ik hier nu mee *help

    net hetzelfde probleem als ik heb gehad een tijdje geleden. ben je bezig met de 7 games ondertussen? zo ja, dan kan het daar aan liggen. er nu niet metteen mee stoppen hoor, het is best normaal. jij hebt een paardje dat nogal dominant is waarschijnlijk en gaat hem nu aanspreken in zijn taal. plots moet hij beginnen wijken voor jou ipv jij voor hem. dit staat hem duidelijk niet aan zo te lezen. gewoon vol houden en bij de minste poging die hij doet om vriendelijk te zijn metteen friendly. veel friendly spelen en als hij weer kwaad kijkt hem een oefening laten laten doen. laat hem dan maar wijken voor jou.
    zorg dat hij uit jou persoonlijke ruimte blijft als hij dezee attitude aanhoud, hoe hem eruit door yoyo als hij te kort bij komt, of drijf hem naar achter met de CS.
    ik denk dat ik het meeste wel heb gezegd.
    hopelijk kan je er wat mee.
    misschien kan het ook goed zijn om even wat afwissleing in te voeren, waat wandelen of zo.

  3. #3
    Forumlid Paula's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Gemeente Barneveld
    Berichten
    71

    Re: Wat moet ik hier nu mee *help

    Dat is nu dus ook een probleem, jammergenoeg heb ik nog geen parelli pakket
    Wijken voor de druk doe ik wel (Emiel Voest methode) en het zou heel goed kunnen dat het hem niet aanstaat..

    Bedankt voor je reactie in ieder geval

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: Wat moet ik hier nu mee *help

    Ik ken dit maar als te goed hoor, het is gewoon een kwestie van niet het leiderschap op willen geven. Ookal doe je geen parelli, op een soortgelijke manier kun je het wel oplossen. Hou hem idd zoals skey zei buiten je bubble ( hij moet dus jouw ruimte respecteren ). Pas als hij enigszins spijt toont meteen binnenhalen en friendly. Een soort join up, dat doe je toch wel met voest? Ik dacht dat je hier niet zo van hield maar in dit geval is er niets op tegen.

    Succes!

  5. #5
    Forumlid Paula's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Gemeente Barneveld
    Berichten
    71

    Re: Wat moet ik hier nu mee *help

    Ik heb vandaag nog eens goed opgelet op dat leiderschap en het klopt idd. hij word bozig als ik duidelijk laat merken dat ik de leider ben.
    Ik heb vandaag wel even een wandelingetje gemaakt en dat ging al stukken beter met veel wijken en achterwaarts gaan!
    Ik ga gewoon door (ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft gehad)
    En Sophie zoals jij het beschrijf zoiets doe ik al, dat is dus gewoon goed?
    Maar wat is friendly doen?

    Ook bedankt voor je reactie!

  6. #6
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Wat moet ik hier nu mee *help

    Ik ken dit helemaal Paula, ook ik heb zo'n dominant paardje. Je paard wil inderdaad zijn leidersfunctie behouden en kan het niet verdragen dat jij nu de baas wil worden. Dat bijten en trappen en hoofdschudden hoort er nu eenmaal bij hoor bij zo'n paarden. Maar gewoon geduld hebben verder blijven doen wat je doet, het komt vast allemaal nog goed! Ik heb ook moeten volhouden en de resultaten zijn er nu al hoor (na amper vijf maanden!).

    xxx julie

  7. #7
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Wat moet ik hier nu mee *help

    Toen mijn paard net begon met netje los achter me aanlopen liep hij vaak met zijn oren in zijn nek, en een beetje te knarsen. Door gewoon stug door te gaan is hij opgehouden. Ik moet er bij mijn paard heel erg opletten dat ik niet te overheersend word, daar wordt hij boos kom (zijn goed recht btw )

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •