Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

  1. #1
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Ik ben helemaal totaal overtuigt, Amon heeft echt heel dringend iemand nodig die verstand heeft van natuurlijk bekappen. Zijn hoeven waren al een ramp toen hij gekocht werd van vorige eigenaar. Het is daarna volgens mij, en zeker na heel wat leeswerk niet veel beter geworden. Hij staat nu op vier ijzers wat ik werkelijk een ramp vindt, excuus wat gegeven werd was dat zijn hoeven anders te veel af brokkelden. Snap ik niet want zijn hoeven aan de onderkant zijn veel te zacht. Komt mede in mijn ogen door het slechte mestbeleid in zijn huidige stal. Na 2 maanden aankijken ben ik het spuugzat. Amon gaat daar weg en gaat naar Noordwijkerhout waar gelukkig elke dag gemest wordt. Verder wil ik dus goede en deskundige hulp bij zijn hoeven, want alles in me slaat alarm, gevoelsmatig voel ik als ik zo doorga het wel eens heel fout kon aflopen.
    Dus wie o wie kan ik benaderen in omgeving Leiden/Noordwijk.
    www.crystal-carving.com

  2. #2
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    niet om moeilijk toe doen hoor, maar een paard natuurlijk latenbekappen en toch op stal laten staan haalt eigenlijk niet veel uit. als je paard veel op de wei staat hoeft er zelfs niet elke dag gemest te worden
    hij moet veeeeeel kunnen bewegen om het effect van natuurlijk bekappen goed door te laten komen.
    of begijp ik het totaal verkeerd en staat hij helemaal niet vaak op stal, dan alvast mijn exuses.
    natuurlijk zijn hoefijzers zoiezo erg slecht voor de voeten van een paard, ongevoeligheid, geen goede doorbloeding,...

    ik weet jammer genoeg geen natuurlijk bekapper daar in buurt, sorry.

  3. #3
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Tsja wie weet er dan een goed advies, hij zal zeker meer buiten zijn in zijn huidige stal, simpelweg omdat ik straks veel meer uitrij en losgooi mogelijkheden heb. Ik weet alleen dat zoals zijn hoeven er nu bij staan, met ijzers waarop hij om de haverklap uitglijd (deze worden wel om de 5 a 6 weken verwisseld) het regelmatig struikelen, maar bovenal zijn zachte hoeven, niet alleen de straal, maar ook de zijkanten zijn zacht met vaak ingescheurde flappen, niet iets is om gelukkig van te worden.
    Ik heb Amon nu officieel sinds begin februari, en in mijn ogen en gevoel moet er dus iets veranderen.
    Wat als eerste veranderd wordt is een andere stal waar gewoon 1 keer per dag gemest wordt en niet 1 keer per week, iets waar ik al vanaf het begin tegen het vechten ben.
    De tweede verandering lijkt me dus de hoefsmid, maar hoe en wat, dat wil ik graag van jullie weten die in mijn ogen wat meer ervaring hebben.
    Wat adviseren jullie mij?
    www.crystal-carving.com

  4. #4
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Hoi Amon

    Wat goed van je dat je die beslissing gaat nemen!!

    Heb je al op http://www.paardnatuurlijk.nl gekeken of http://www.natuurlijkruiterschap.nl? Ze hebben op die site namelijk een lijst met alle natuurlijk bekappers. Je zult er vast ook 1 vinden daar die ook in Noordwijk komt.


    Succes ermee
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  5. #5
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Dank je Spinner, Hoefnatuurlijk heb ik inderdaad bekeken. Het dichstbij woont Hans Arendse in Zoetermeer, ik heb die dan ook gemaild of hij ook in Noordwijkerhout komt. Ik hoop dat er onder jullie mensen zijn die positieve ervaringen met hem hebben, het is altijd fijner als je iemand laat komen die je aanbevolen is dan de gok nemen en hopen dat het goed is.

    De link die je gaf van natuurlijk ruiterschap geeft wel een hele bijzondere pagina, daar vermeerderen zich getallen als je erop klikt

    Ik wacht in ieder geval het antwoord van Hans Arendse af, ik hoop zo dat hij de man is die ik zoek, want de voetjes van mijn Amonneke gaan me wel heel erg aan het hart. Arm paard
    www.crystal-carving.com

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Ja, die natuurlijkruiterschap link is heel erg raar Gewoon op getalletjes klikken en dan worden ze steeds langer. En aan het eind kom je bij een reisburo

    Weer on-topic: Heb je de mogelijkheid om je paard minimaal een halve dag buiten te zetten? Want dat is nog altijd het beste voor de hoefjes, heel veel vrije beweging. Maar dat heb je vast al geleerd via Hoefnatuurlijk
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Echt buiten zetten zal w.s. niet lukken, wel is er een kleine paddock, en in de grote buitenbak mogen ze ook rondrennen. Maar zit met vijf minuten in het bos en tien minuten aan het strand, mezelf kennende zit ik rustig drie uur op het paard (vroeger zelfs hele dagen toen ik nog in Oostenrijk woonde) dus hij gaat zeker meer beweging krijgen dan op de stal waar hij nu staat. Maar vindt ijzers daar al helemaal niet nodig, zoals gezegd zal hij weinig asfalt onder zich krijgen, alleen het terrein over, straat oversteken en je zit al op het ruiterpad.
    Mij gaat het er in ieder geval om dat er iemand met verstand en beleid mee om gaat en niet simpel weg vier ijzers onder slaat.

    Offtopic: die link boeit me steeds meer...moeten we een reisje boeken om op de juiste plek te belanden
    www.crystal-carving.com

  8. #8
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk


  9. #9
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Zo en weer bedankt mede namens mijn wederhelft, want nu ben ik weer tijden niet aanspreekbaar
    Nog meer lees en leervoer het kan niet op.
    Wat een heerlijke nieuwe wereld waar ik in ben gevallen
    www.crystal-carving.com

  10. #10
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    ja, en je bent nooit uitgeleerd hoor! er is nog zoveeeel te vinden over natuurlijk- rijden en hoefverzorging- bekappen,...
    veel plezier!

  11. #11
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ja, ik had het geloof ik niet helemaal goed opgeschreven he!
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  12. #12
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Dank je Spinner, Hoefnatuurlijk heb ik inderdaad bekeken. Het dichstbij woont Hans Arendse in Zoetermeer, ik heb die dan ook gemaild of hij ook in Noordwijkerhout komt. Ik hoop dat er onder jullie mensen zijn die positieve ervaringen met hem hebben, het is altijd fijner als je iemand laat komen die je aanbevolen is dan de gok nemen en hopen dat het goed is.

    De ]/images/smilies/blond2.gif[/img]

    Ik wacht in ieder geval het antwoord van Hans Arendse af, ik hoop zo dat hij de man is die ik zoek, want de voetjes van mijn Amonneke gaan me wel heel erg aan het hart. Arm paard
    Hoi Amon
    Hans Arendse staat volgens mij goed aangeschreven. Naar wat ik heb gehoord is hij goed en neemt hij echt de tijd voor je.
    Succes ermee en we horen vast wel hoe het allemaal afloopt met je paardje zijn hoefjes?!
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  13. #13
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Heb vanmiddag contact gehad met hem, hij kan helaas pas de 4de mei, dus tot die tijd moeten we het nog even uitzingen. Hij klonk inderdaad heel aardig en meedenkend, dus volgens mij moet dat wel goed komen.
    Ik hou jullie zeker op de hoogte
    www.crystal-carving.com

  14. #14
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: Wie weet natuurlijke bekapper omgeving Noordwijk

    Mijn haffie is laatst gedaan door Hans Arendse. Hele aardig man en hij legt goed uit wat ie doet. Hij bekapt volgens de methode van een of andere Amerikaan waarvan ik helaas de naam vergeten ben. Strasser is het in ieder geval niet maar wel iets naturals. Mijn haf zijn achterhoeven hoefde niet veel aan gedaan te worden (hij staat al een jaar of 5 ijzerloos en eigenlijk is hier nooit meer wat aan gedaan behalve de randjes vijlen) Voor stond ie te hoog en dat heeft ie nu een beetje lager gemaakt. Hij doet ze niet meteen helemaal lager maar elke keer een beetje, iets wat mij wel aanspreekt.
    Hij heeft ook een site. http://www.paardenservice.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •