Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: olie voeren(zonnebloem)

  1. #1
    Actief Forumlid shadow1989's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2007
    Locatie
    schimmert
    Berichten
    149

    olie voeren(zonnebloem)

    ik heb een vraagje over olie.(zonnebloem)
    me paard is te dun.
    -geen wormen (mest onderzoek was negatief)
    -geen tand problemen .

    wat krijgt hij te eten :
    -onbeprekt voordroog.
    -15 ml olie (wil ik op bouwen tot 60 ml )(doe dit via een spuitje in ze mond )
    -1 voer schep luzerne per dag.
    -half uur grazen in lang gras per dag (ben aan het opbouwen)

    me vraag hoe kan ik de olie het beste kan op bouwen met hoeveel ml per dag ????

    alvast bedankt
    rio en shadow voor altijd de mijne !!!!IMG]http://i277.photobucket.com/albums/kk66/marielle_123_2008/1340087_54f39e4e1a.jpg[/IMG]

  2. #2
    Forumlid superrizzo's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Oosterhout
    Leeftijd
    35
    Berichten
    48

    Re:olie voeren(zonnebloem)

    wat ik weet ik dat je olie (zonnebloem,lijnzaad) op kunt voeren tot 1 koffie kopje per dag.
    Misschien zou je wat mais vlokken of bietenpulp kunnen voeren hier komen ze ook wel van aan.

    Ik deed meestal elke dag meer geven en zat op ongeveer 1 kopje na anderhalve week.

  3. #3
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re:olie voeren(zonnebloem)

    je kan de olie ook bij de lucerne (of bietenpulp als je dat wilt geven) doen. meestal eten ze dat wel zonder problemen
    Hinnik!

  4. #4
    Actief Forumlid Mared's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    46
    Berichten
    984
    Dagboek Berichten
    17

    Re:olie voeren(zonnebloem)

    Kom ik weer met mijn goede ervaring: Marstal Havervrij!!!

    Wyz was te mager en op dit voer (1 schep per dag daarnaast gras en hooi) doet ze het stukken beter,
    Maar waarom moeilijk doen en olie via een spuitje geven???? Ik doe 10ml (lijnzaad)olie gewoon door het voer. Net zo makkelijk toch

  5. #5
    Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Locatie
    Drachten
    Leeftijd
    42
    Berichten
    223

    Re:olie voeren(zonnebloem)

    Ik doe ook altijd de zonnebloemolie door de musli voor mijn paard (en zelfs met biks kan het). Ivm met kans op veel zand in z'n darmen had mijn dierenarts geadviseerd om m 200ml per dag te geven. Nou vond ik dat wel erg veel, dus doe ongeveer 100ml gewoon door z'n eten heen. Van de ene op de andere dag gedaan, zonder opbouwen en dat ging bij hem gewoon goed

    Ik wist trouwens niet dat paarden daar ook van aankomen Of geef je het voor een ander doeleinde?

  6. #6
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re:olie voeren(zonnebloem)

    door extra vetten bij te geven, kan je de voeding laag houden in zetmeel. dat is zeker voor paarden die zomerexceem hebben of bv spierbevangen kunnen raken wel interessant. die vetten worden trouwens ook heel goed verwerkt door het paard. endurancepaarden krijgen bv heel vaak een extra vet voer omdat dit veel betere energie levert voor lange prestaties waar je zo geen stijve spieren aan overhoudt.
    Hinnik!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •