Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: vaak gapen na het voeren

  1. #1
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    vaak gapen na het voeren

    Ik weet niet of het hier juist staat...
    En ik weet ook niet of ik er iets achter moet zoeken...

    Als de paarden voer krijgen komen ze in een sas met overdekt schuilhok. Daar hebben we 3 draden gemaakt zodat elk paard een eigen sas heeft om te eten.
    Nuage, m'n tante haar schimmel komt als eerste eten en als zij binnen komt gaat de draad achter haar dicht. Dan komt casandra en als laatste Bijoux. Zo is momenteel ook de rangorde. En ze kennen dat patroon héél goed. Als we bezig zijn met Nuage haar emmer in haar voerbak om te kiepen staat casandra bij haar voerbak te wachten en bijoux wacht iets verderop, we hebben zelden ruzieënde paarden.

    Maar ik zie de laatste tijd (en dat is echt met momenten dat het erger is dan anders) dat casandra nuage soms durft uitdagen door haar weg te jagen bij haar voerbak. Maar nuage laat zich dan niet zien en casandra geeft dan op en draaft terug de wei in. Terwijl nuage dan haar eten krijgt komt casandra zo'n paar keer vanuit de wei aan gegalopeerd, draait zich om en is terug weg om vervolgens hetzelfde opnieuw te doen... Het lijkt alsof ze teveel energie heeft en gewoon ongeduldig is. Ze blijft goed uit mijn ruimte en nuages ruimte (vermits die dan al apart staat). Dan krijgt zij haar voer en staat ze met haar voetje omhoog te eten. Ze eet echt véél sneller dan als die andere twee paarden... 't is niet echt schrokken maar ze eet toch wel snel.

    Als zij haar eten gehad heeft doe'k de draad bij haar dicht zodat zij ook apart staat en dan krijgt bijoux haar eten. Bijoux eet het traagst van allemaal (tanden aan het wisselen). Casandra heeft vaak al lang gedaan met eten maar ik kan haar niet de wei inlaten omdat bijoux in het stukje achter haar staat.
    casandra gaat dan meestal wat ronddolen en eens kijken en ruiken bij nuage, en dan eens bij bijoux en dan gaat ze gewoon daar staan en gapen. Ze gaapt dan echt vaak... soms wel 15 tot 20 keer en ze houd haar hoofd daarbij helemaal schuin... ze kantelt haar hoofd dan echt.

    Ze doet dat ook enkel wanneer ze voor het eten héél erg druk was.

    Er zijn ook dagen dat ze alledrie aagesloft komen en gewoon geduldig wachten tot ze hun eten krijgen, en dan volgt da gapen vaak niet na het eten. Ik kan me eigenlijk ook niet echt herinneren of ze dat altijd al gedaan heeft. Het is me nooit echt opgevallen.

    Weet niet goed wat ik daar nu mee moet.
    Heb de veearts al eens gevraagd of hij aan iets dacht en hij zei: laat der tanden eens controleren. Dat zou'k sowieso wel moeten doen want 't is alweer een jaar geleden. Heb de tandarts al wel gebeld maar 'k wacht nog op een belletje van hem omdat hij zijn agenda niet bij had

  2. #2

    Re: vaak gapen na het voeren

    Ze doet dat ook enkel wanneer ze voor het eten héél erg druk was.
    Ik denk dat het heel simpel is.
    Net zoals een paard gaat gapen nadat je met ze bezig bent geweest (en hoe ingespannener de sessie, hoe luider de gaap) is dit hetzelfde. Eerst de inspanning (stress, zelfs nog tijdens het eten, want ze eet gulzig), dan de ontspanning (gapen)

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •