Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Eerst buiten rijden of eerst galop?

  1. #1
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Op dit moment ben ik weer lekker bezig met Flame. Hij is behoorlijk schrikkerig en hij galoppeert nog niet onder de man. Wat lijkt jullie het slimste om te doen? Eerst naar buiten, of eerst zorgen dat die galop erop zit, mocht het zo zijn dat hij per ongeluk aanspringt in galop buiten? Of staat het los van elkaar?
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  2. #2

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    ik snap hem niet zo goed, ik vind dat je best buiten kan rijden als je paard nog niet galoppeert.

    en als hij perongeluk aanspringt kun je hem toch terugnemen ? tenzij dat niet kan zal ik het wel gevaarlijk vinden..
    succes

  3. #3
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Sterre had destijds de grootste moeite om meer dan 2 passen te galloperen in de bak.
    Ben toen eerst lekker gaan buitenrijden en daar ging galloperen ook veel gemakkelijker. Vooral veel gestapt en af en toe een drafje en galopje erbij gepakt.
    Ze is nu in de afgelopen 2 jaar dusdanig sterker geworden dat we nu ook in de bak enkele rondjes kunnen galloperen.

  4. #4
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Ik zat hier ook mee maar was er snel uit...de bak is saaai..en dus voor kilometers te maken in stap draf en eventuel in galop kies ik voor buiten. Veeel makkelijker omdat Diesel nog jong is en je dan niet met bochten zit enzo. Maar als ie schrikkerig is zou ik buiten niet opstappen voor dat jullie relaxed samen de route kunnen wandelen. En wat fijn is en de paarden veel steun aan hebben is iemand mee nemen. Eventueel nog ene ander paard maar als er iemand mee gaat op de fiets of lopent scheelt dat vaak ook een hele boel, maar zou vooral eerst zorgen dat jullie relaxed kunnen wandelen. Klinkt misschien eng maar doordat je in het bos vaak langere paden hebt heb je vaak ook langere remwegen..dit vind ik enigszins een fijn idee aangezien je in de bak snel met bochten zit en dus ook nog moet sturen en meeaan ook, dus kies ik liever voor een eindeloos lang pad...als je rem niet meteen werkt hoef je je iig geen zorgen te maken dat je ook nog links of rechts moet. Ik kies dan ook altijd de dunne vaak kronkelende paadjes ipv de brede rechte..daar willen ze vaak sneller harder, want daar hoeven hun ook minder op te letten hoe de weg loopt.

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Wat doet hij Ali als hij schrikt, kan hij dan in galop wegschieten en wat gebeurd er dan gaat hij bokken, kun je hem makkelijk indraaien om hem te stoppen??. Denk dat je vooral moet afvragen of het veilig is buiten, vindt niet dat je perse met hem hoeft te galopperen als je hem maar wel kunt terug nemen mocht hij een keer in galop wegschieten.

    Ik rij buiten met Whoopie maar zal absoluut niet gaan galloperen, maar ik weet dat ik haar evt wel kan terugnemen vanuit galop.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Actief Forumlid kelz's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2007
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    32
    Berichten
    117

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Heb nu het zelfde probleem met mijn merrie!
    Ze heeft nogal een springerig karakter en het inrijden in de bak loopt niet zo soepel.
    Laatst ben ik eens in het bos op haar gestapt en daar ging het veel gemakkelijker!
    Ze heeft minder onzekerheid en loopt daardoor veel beter,heb dus ook besloten haar rustig aan verder te beleren in het bos..
    Wij voelen ons dan ook wel veel meer op ons gemak in het bos,dus dat is ook een voordeel

    Succes!!

  7. #7
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Nu is de mogelijkheid voor het bos ook ontstaan, doordat het koeienprobleem aan het oplossen is (zie topic Flame en koeien). Daar ga ik heel hard aan verder werken en 26 juli ga ik naar een koeienclinic. Ik heb gehoord, dat zodra een paard merkt dat koeien voor hem weglopen dat de angst volledig verdwenen is, en dat ga ik uitproberen.
    Ook wordt er door Erik (van ONC) iedere les die ik heb aan de galop gewerkt, Flame heeft inmiddels 5 x 3 galopsprongetjes gemaakt, we komen er wel.
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  8. #8
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Eerst buiten rijden of eerst galop?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ali
    we komen er wel.
    Tuurlijk
    Thats the spirit!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •