Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Hoeven optillen: paard wil bijna bijten

  1. #1
    Actief Forumlid dorine's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    119

    Hoeven optillen: paard wil bijna bijten

    Hai mensen!
    Ik ben begonnen met het proberen op te tillen van de hoeven zoals parelli dat zegt. Ik heb nog maar twee benen geprobeerd, de voorbenen. Maar als ik dus ''fase 4'' geef door de zwilwrat te draaien, doet ze haar neus naar mij toe alsof ze me wil bijten. Dat doet ze niet hoor, ze doet haar mond nog niet eens open, maar toch. Ik ben bang dat als ik doorga, ik straks wel een beet in mijn kont heb zitten.

    Moet ik het gedrag negeren (parelli gedrag gezien zal dat wel niet ) of hoe moet ik ermee om gaan? Friendly bij haar benen doe ik uitgebreid en daar geeft ze ook helemaal niks om, ook niet bij achter. Ik heb netjes alle stappen doorlopen (met touwtje om benen heen enzo).
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Hoeven optillen: paard wil bijna bijten

    Ze reageert niet op de fases 1 tot en met 3?

    Ook niet door heel subtiel haar gewicht te verplaatsen?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  3. #3
    Actief Forumlid dorine's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Leeftijd
    36
    Berichten
    119

    Re: Hoeven optillen: paard wil bijna bijten

    Ja ik laat uiteraard meteen los als ze haar gewicht verplaatst maar vooral de eerste keer / keren moest ik een fase vier geven omdat ze eerst niet reageerde. Logisch, want ze wist nog niet wat de bedoeling was. Maar als je dus verder wilt gaan dan gewichtsverplaatsing krijg je dit. Nou moet ik waarheidsgetrouw zeggen dat ik maar een keer echt heb geoefend, dus misschien ga ik wel te snel (wat mij niet lijkt maar goed).

  4. #4

    Re: Hoeven optillen: paard wil bijna bijten

    Wellicht ga je inderdaad te snel. Ik zou bij een negatieve reactie bijzonder veel friendly doen. Klaar staan met een snoepje in je hand en als ze haar hoofd omdraait om naar je te bijten zeggen: goed hoor, knap paard en haar een snoepje geven.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  5. #5

    Re: Hoeven optillen: paard wil bijna bijten

    hey,

    Bij Mij Ging Het In Het In Het Begin Ook Nie ZO Goed!
    Eerst Speelde Ik Met Haar En Nadien Tik Ik Met De Carrotstick Tegen Haar Been En Zo Moest Ze Eigenlijk Bedenken Wat Ze Moest Doen!
    Eenmaal Dat Ze Het Door Had Hief Ze Haar Hoef Op En Beloonde Ik Haar Door Haar Terug In De Weide Te Laten.
    Nu Heft Ze Haar Benen Perfect Op

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •