Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Schoftwond door eczeemdeken

  1. #1

    Schoftwond door eczeemdeken

    Gister kwam ik er achter dat mijn pony een wondje/drukplek heeft op haar schoft met doorsnede vaan +/- 2 cm. Zeer waarschijnlijk veroorzaakt door haar eczeemdeken.

    Nou zit ik dus met een probleem: moet ik de eczeemdeken aflaten met als gevolg jeuk? Moet ik de eczeemdeken om laten (wel een maat groter dan)? Of moet ik een gat in de eczeemdeken knippen zodat die niet op de schoft drukt?

    Wat denken jullie, hoe erg is zo'n wond als er druk op blijft staan? Zit nu echt even in dubio. Heb de deken wel meteen afgedaan btw.

    En is het uberhaubt mogelijk om er een gat in te knippen en netjes te maken zonder dat de hele deken gaat scheuren?

    Superbedankt voor jullie antwoorden!

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Ja lastig he, ik ken het probleem van schuurplekken door de deken. Weet je waarom de deken daar druk geeft, is het bv omdat de deken teveel naar achteren hangt of is hij te krap. Ik probeer iets aan de deken te doen, dus elastiek eruit halen, juist een extra plooi op de rug zodat de deken niet naar achteren gaat hangen dat soort dingen.

    Als het weer het toelaat en je paardje niet gaat schuren dan zou ik het er even op wagen zonder deken, als je paard een echte schuurder is zou ik dat niet doen want dan is het middel erger dan de kwaal.
    Ik denk dat je er wel een gat in kunt knippen op die plaats maar wel weer even de rand dichtnaaien. Je kunt ook een ronde "worst" van iets maken en dat aan de deken vastnaaien zodat de wond ontzien wordt zoiets, snap je wat ik bedoel. dus even crea-bea zijn. succes.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Naai er een stukje schaap vacht in of een stukje fleece en het probleem is opgelost

    Ik zou echt de deken niet afdoen dat is het niet waart ten opzichte van dat ene kleine schuurplekje..

  4. #4

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Is inderdaad lastig, mijn pony heeft wat dat betreft echt een onmogelijke bouw: hoge schoft en korte rug. gevolg dat de maat 175 te krap zit maar qua lengte wel goed is en de maat 185 qua lengte te lang is maar voor de rest wel past. Ik ga inderdaad bij de 175 het elastiek bij de borst op de ene of andere manier langer maken en bij de 185 de lengte inkorten. Bontje rond de schoft in de deken naaien is een goede! Die ga ik proberen, lijkt me beter dan een gat knippen. Dank voor jullie reacties!

  5. #5

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Dan zou ik een grotere deken kopen en dan idd inkorten.. dat is altijd beter dan er een stuk bij aanzetten daar word de deken namelijk nooit sterk van
    mijn moeder heeft bij de deken van mijn pony nu een extra stukje erin genaait (stof) dat glad is nog geen fleece maar daar zat ik ook aan te denken
    maar nu blijven die haren daar beter liggen & heeft ze geen schuurplekjes meer daar.

    succes ermee

  6. #6
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    ik zou voor de grotere maat exceemdeken gaan . eventueel kan je hem dan iets meer naar voren leggen zodat de naad niet op maar net voor de schoft valt en dan je deken vast genoeg doen natuurlijk zodat hij niet terug weg zakt
    Hinnik!

  7. #7

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    ik zou voor de grotere maat exceemdeken gaan . eventueel kan je hem dan iets meer naar voren leggen zodat de naad niet op maar net voor de schoft valt en dan je deken vast genoeg doen natuurlijk zodat hij niet terug weg zakt
    dat zou betekenen dat er hele vrije ruimte is aan de voorkant van de deken, dus dat zou niet kunnen. Eczeem deken moet goed aansluiten

  8. #8

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    De maat 185 is wel echt te groot, is idd veel ruimte voor en te lang. De maat 175 is overal goed alleen zit het elastiek te strak om haar borst waardoor het gaat schuren op haar schoft. Ik denk dus maar dat ik een stukje elastiek en stof aan de zijkanten van de schoft ga maken zodat er minder druk op de schoft komt. Mocht dit niks uithalen, dan moet ik een ander merk gaan proberen. Ik hoorde dat er ook eczeemdekens zijn waarbij je de ruglengte aan kan passen? Kent iemand die?

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #10

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    die zijn er niet maar je kunt ze wel zelf aanpassen , je moet alleen wat creatief zijn
    welke heb je nu eigenlijk ? want je kunt ook stukjes omnaaien er is zoveel mogelijk met een naai machine

  11. #11

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Op deze site bieden ze eczeemdekens aan waarbij naar eigen zeggen de ruglengte versteld kan worden:

    http://www.equismart.eu/eq_body_more.php?t=nl

    Het gaat om de Equismart Body Eczeem, er staat: 'Voor aan de boeg (onder de hals) is een unieke verstelmogelijkheid waarmee de ruglengte kan worden aangepast. Hierdoor kan de deken perfect passend worden gemaakt".

    Wat er verder op de site staat over de deken vind ik ook wel positief klinken. Ik heb trouwens nu 'gewoon' de pagony eczeemdeken. Maar die bevalt mu dus niet qua pasvorm voor Jamillah. Wat vinden jullie van de Equismart klinken?

  12. #12

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Die deken ziet er heel tof uit. Ik ben nieuwgierig naar het materiaal hoe de stof voelt..
    ga denk mailtje sturen of ik stukje stof opgestuurd kan krijgen ?

  13. #13

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Ja dat vind ik dus ook. Ook dat ze een stukje antischuur op de schoft hebben zitten vind ik wel erg fijn. Ben ook wel benieuwd naar de stof... Wil je me laten weten als je een stukje stof kan krijgen? Miss dat je het daarna naar mij kan sturen ofzo?

  14. #14

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door elinetolman
    Ja dat vind ik dus ook. Ook dat ze een stukje antischuur op de schoft hebben zitten vind ik wel erg fijn. Ben ook wel benieuwd naar de stof... Wil je me laten weten als je een stukje stof kan krijgen? Miss dat je het daarna naar mij kan sturen ofzo?
    ja is prima, ik ga er morgen even heen mailen. Het is nu bedtijd hihi

  15. #15
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re: Schoftwond door eczeemdeken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    ik zou voor de grotere maat exceemdeken gaan . eventueel kan je hem dan iets meer naar voren leggen zodat de naad niet op maar net voor de schoft valt en dan je deken vast genoeg doen natuurlijk zodat hij niet terug weg zakt
    dat zou betekenen dat er hele vrije ruimte is aan de voorkant van de deken, dus dat zou niet kunnen. Eczeem deken moet goed aansluiten
    sluiting aan de voorkant vermaken . ik weet niet of je een Rambo al gepast hebt, maar die is vrij kort in verhouding tot de breedte vind ik... dus voor een kort paard is die mss wat...
    Hinnik!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •