Vandaag weer proberen te bellen, maar de telefoons liggen er hier in de burut nog steeds uit, naar aanleiding van het heftige onweer afgelopen weekend.
Morgen nieuwe poging!
Vandaag weer proberen te bellen, maar de telefoons liggen er hier in de burut nog steeds uit, naar aanleiding van het heftige onweer afgelopen weekend.
Morgen nieuwe poging!
Started!
Jep, wederom gebeld en nu zowaar iemand te pakken gekregen!
Het gaat om Rintal ontwormingskorrels. Mij zegt dat niets. Even googelen levert de volgende link op;
http://www.livestock.bayer.nl/Livest...2572910033733C
Iemand hier verstand van?
Mij kwam het zo op het eerste oog als betrouwbaar over, en werd me alweer aangesmeerd. Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
Dankjewel!
Started!
Daar ben ik nou ook benieuwd naar!Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
ik was ook wel benieuwd hierna, even gegoogled: en gevonden werkzame stof is: Febatel.
Rintal wormkorrels zijn een anthelminticum met breed spectrum dat febantel als werkzaam bestanddeel bevat. Febantel heeft een hoge anthelmintische activiteit tegen alle belangrijke maag-, darm- en longwormen. Bij schapen is febantel ook actief tegen lintwormen. Febantel is actief tegen alle ontwikkelingsstadia van de parasiet bij rundvee, schaap, geit, varken en paard. Febantel werkt als prodrug; de anthelmintische werking wordt veroorzaakt door de probenzimidazole activiteit. Het is goed bekend dat benzimidazoles binden aan het structuureiwit tubuline, waardoor de polymerisatie tot microtubuli verhinderd wordt. De microtubuli staan in voor het transportsysteem voor de absorberende cellen en interfereren met het koolhydraatmetabolisme van de worm. De onderdrukking van de mitochondriale reacties vindt niet alleen plaats bij alle ontwikkelingsstadia van de wormen, maar ook bij de eieren die de larven bevatten. De resorptie na orale toediening bedraagt 100% bij ratten; in andere monogastrische dieren en herkauwers bedraagt zij ten minste 40%. Febantel wordt snel gemetaboliseerd tot verschillende metabolieten. De belangrijke metabolieten zijn chemisch identiek aan fenbendazole en oxfendazole, die eveneens een anthelmintische activiteit vertonen. De febantelmetabolieten verdelen zich over het hele doeldier waarbij hoge concentraties vooral terug te vinden zijn in de lever en nier. Ongeveer 50 tot 70% wordt uitgescheiden in de feces en een andere 20 tot 30% wordt geëlimineerd via de urine en melk.
Bladwijzers