Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Join up

  1. #1

    Join up

    Weer een vraagje van mijn kant..

    Ik zat me laatst iets af te vragen: stel je hebt net gereden of grondwerk gedaan or whatever, het ging iig helemaal niet lekker!
    Zou je dan eigenlijk daarna een join-up moeten doen om je paard weer te laten weten dat hij onder je in de rangorde staat?
    Of heeft dat geen zin meer en kun je dan beter denken: volgende keer beter, en als afsluiting nog iets leuks doen. Ik doe altijd het laatste

    Zelf doe ik zelden join-ups in het groot (daarmee bedoel ik dat ik daar echt bewust mee begin, ik gebruik het wel eens in het klein).

    Ik was hier eigenlijk wel benieuwd naar..
    Onderschriftloos :s

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Join up

    Als je grondwerk niet lekker gáát, moet je er op dat moment wat aan doen, en niet achteraf.
    Als je paard op je tenen gaat staan, moet je op dat moment werken aan het respect voor je priveruimte bijvoorbeeld. Als je paard niet voorwaarts is, moet je op dat moment zoeken naar de oorzaak en de oplossing, etc etc.
    Achteraf je paard "straffen" is totaal nutteloos.
    Of jouw oplossing een join-up is, moet je zelf beslissen. Daarnaast is het voor mij de vraag of ik WIL dat mn paard onderaan de rangorde staat...
    En het is de vraag wat de oorzaak is dat het niet lekker ging. Soms ligt die oorzaak volkomen bij jezelf. hoe onlogisch is een join-up dan (afgezien van de betwijfelde logica van de join-up sowieso). Soms ligt de oorzaak bij motivatie en moet je je gaan bedenken hoe je paard meer gemotiveerd is iets voor je doen (meer respect betekend niet per definitie meer motivatie). Etc, etc...

  3. #3

    Re: Join up

    @Sandra: dank je wel!! Jouw visie hierop klinkt logisch
    Onderschriftloos :s

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •