Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Wat is dit allemaal?

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Wat is dit allemaal?

heey,

Ik zou heel graag mijn verzorgpaardjes gymnastiseren maar ik begrijp er eigenlijk niet veel van Daarom heb ik dan ook heel veel vragen:
    Wat is rechtrichten?
    Waarom is het beter dat je paard met zijn achterhand loopt?
    Wat is dat eigenlijk longeren met de lange lijnen?

Ik heb ook al naar boeken gezocht om er iets van te begrijpen maar bijna overal staat hoe je het aanpakt en welke oefeningen maar ik vind niet wat het nu is en waarvoor het nu eigenlijk dient? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

groetjes
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Wat is dit allemaal?

Ik zou eens kijken op de site van Marijke de Jong, daar staat veel info hierover op, je kunt dit niet zo even in het kort uitleggen vindt ik.

Als ik het in het kort moet doen, "rechtrichten doe je omdat ieder paard van nature scheef is, zolang je er niet op gaat zitten hoeft dit geen problemen te gaan geven, echter als wij met ons gewicht op het paard gaan zitten dan is het belangrijk dat het paard het gewicht over 4 benen kan verdelen om blessures te voorkomen, achter zit de motor om zo maar te zeggen dus het is belangrijk dat het paard sterk wordt in zijn achterhand en zijn rug goed kan gebruiken om je gewicht te dragen, daarom kunje dan bv met zijgangen aan de slag om je paard sterk en enigsinds ve"zameld te krijgen, je paard kan alleen maar goed zijn achterhand gebruiken en correct zijgangen uitvoeren wanneer het is rechtgericht, dit is dus de basis.
    Voor zover, succes verder, mischien kun je in de bibio ook nog iets vinden, maar googelen helpt ook vast.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Gipsy's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2009

Re: Wat is dit allemaal?

okej bedankt
    Gedult heb je niet, dat ontwikkel je!

Bladwijzers