Hoi,
Omdat Vash nu tot de paddock is "veroordeeld" met zijn hoefbevangenheid en op arm hooi staat heb ik van Marlous (GipsySpirit) als proef een hooinet te leen van hooinet.nl (een trailernet). Dat werkt echt superfijn, vullen is niet echt handig omdat ik hem in hun ruif heb "gemonteerd", maar het is een experiment. Los hooi in die open ruif gooien; dan waait er veel meer weg, ze eten het veel sneller op en er valt ook hooi áchter de ruif waar ze er niet bij kunnen. Met het dieet (ong. 3/4 baal per dag voor 2 paarden) wil ik dus graag dat ze er lang over doen en ze optimaal van het aanbod kunnen eten. Na een paar uur snapte Vash óók goed hoe dat móet, uit een hooinet eten , dat was de eerst een beetje een probleem....hij had steeds alleen de mazen tussen z'n tanden en dan was het "klap". Weer mis . Maar goed voorbeeld deed goed volgen, zijn meisje snapte het metéén en ook hij heeft nu de slag te pakken. Wil dus nu een grote bestellen die in de ruif past (de L). Maar die is er in 2 maaswijdtes, 6 en 4 1/2 cm. Volgens mij heeft het trailernet de maaswijdte 6.
Wat denken jullie? Is eten uit een hooinet met maaswijdte 4 1/2 cm voor grote paarden een kwelling?? Wie heeft er ervaring mee?
Bladwijzers