Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Help een teek!!

  1. #16
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: Help een teek!!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Dus met behulp van de Lecher antenne is vastgesteld dat je paard Lyme heeft?
    Hoe is hij daar verder voor behandeld, en wat waren de resultaten?
    De diagnose kon inderdaad gesteld worden door de klachten met de metingen van de Lecher antenne samen te nemen. Doordat de ziekte waarschijnlijk al lange tijd in zijn systeem zat, heeft het de balans ernstig verstoord en was er een heleboel niet goed. De behandeling was voornamelijk gericht op het 'wakkerschudden' van zijn immuunsysteem, zodat zijn lijf de boel zelf zoveel mogelijk zou opruimen. Ik moest hem twee maal daags druppels invers bloed geven (zijn eigen bloed, vermengd met een booster en lyme-frequentie, dit geheel verdund) om dit effect te bewerkstelligen.
    Daarbij kreeg hij wel ondersteuning voor de lever ivm de vele afvalstoffen die vrij zouden gaan komen en kreeg hij all septicum om te helpen de aanwezige ontstekingen uit de weg te ruimen. Ook is hij daar behandeld met Japanse acupunctuur en acupunctuurzalf.
    Het resultaat is werkelijkwaar verbluffend. Binnen een week was zijn gezwollen pees (de aanleiding van het bezoek aan de kliniek) weer terug naar normaal en in twee weken tijd had ik een compleet ander paard. Niet meer kreupel, weer vol levenslust en ook veel beter in zijn vacht.
    Vorige week zijn we terug geweest naar de kliniek voor controle en ook de arts was blij verrast om hem weer zo aanwezig te zien. Hier is hij nogmaals doorgemeten, de Lyme is nog niet helemaal weg (heeft meer tijd nodig), maar is al enorm verbeterd. De vele 'defecten' die een aantal weken geleden naar voren kwamen na de meting waren op één na allemaal opgelost. We gaan nog even door met de medicatie en behandeling van het overgebleven 'defect', maar het belangrijkste is dat ik mijn paard weer terug heb en daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Help een teek!!

    Wow, wat een succesverhaal Auky! Fijn om te horen dat het weer zo goed gaat met je paard!

    Ik vraag er zo uitgebreid naar, omdat Atli al een hele tijd niet lekker in zijn vel zit. Vage lichamelijk klachten, minder levenslust, de gewone DA kan er verder niks mee en ook de natuurgeneeskundige heeft maar beperkt verlichting kunnen geven.
    Fijn om een positief eraringsverhaal te lezen, want ik zat er ook over te denken om daarheen te gaan met Atli!

    Ben er alleen nog niet helemaal over uit.
    Soms lijkt het weer beter te gaan (zoals vandaag) en dan denk ik: hmmm ik kijk het og wel even aan...

    En de kosten zijn ook wel een belemmering. Mag ik je vragen hoeveel je kwijt was hieraan?

  3. #18
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: Help een teek!!

    Kostenplaatje PB ik je wel even
    Kan na deze ervaringen een bezoek aan Den Hoek alleen maar aanraden, ze gaan daar zo ontzettend grondig te werk! Ik weet in ieder geval wel waar ik in het vervolg aanklop als er iets aan de hand is...
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  4. #19
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Help een teek!!

    Jeetje zeg, hoe een klein beestje grote gevolgen kan veroorzaken

  5. #20
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: Help een teek!!

    Hoi Auky,
    Hoe is't nu met je paardje? is hij helemaal van de lyme genezen?
    Bij mijn haffie is vorige week (door Charlotte) lyme geconstateerd. (en door de lyme ook insuline resistentie) Hij heeft ook accupuntuur gehad en nu 2 x per dag druppels. Voor de IR een poeder.
    Ondanks dat ik er vertrouwen in heb dat het goed zal komen ben ik gewoon benieuwd naar ervaringen van lotgenoten.
    Dank vast voor je reactie.
    groetjes Sandra

  6. #21
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re: Help een teek!!

    Dag Sandra,
    Toevallig zijn wij afgelopen maandag weer voor controle bij Den Hoek geweest (ook onder behandeling van Charlotte )
    Mijn paard is weer helemaal gezond verklaard
    Je mag me altijd PB'en of mailen als je nog iets wilt weten
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •