Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Ervaringen Easyboot?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Zaanstreek
    Leeftijd
    53
    Berichten
    364

    Ervaringen Easyboot?

    Hoi,

    ik heb voor mijn ruintje de Easyboot Rx.
    Geweldige schoenen, trekken makkelijk aan en Moon loopt er goed op. Je kunt er echter niet mee werken.
    Daarom heb ik nu ook de Easyboot Epic aangeschaft. Die zijn een stuk lastiger aan te trekken, vooral dat bandje waar je het achterste riempje (comfort strap )mee omhoog behoort te trekken.
    Hij loopt er gelukkig wel lekker op.

    Heeft iemand ervaring met deze schoenen en dan vooral het aantrekken er van? Iemand een gouden tip?
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

  2. #2
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Een tip voor het aantrekken. De binnenzijde ligt insmeren met hoefvet of olie. Ze glijden dan gemakkelijker aan.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  3. #3
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re: Ervaringen Easyboot?

    ja maar ook weer gemakkelijk terug uit

    ik had de easyboot bare, maar heb er zelf die gaiters opgemonteerd... tis wat gepruts maar ik krijg ze meestal vrij vlot aan tegenwoordig...
    ik doe het meestal zo:
    eerst trek ik de schoen in de breedte goed open en zet de teen tot het breedste punt van de hoef er in
    dan hou ik zn been vast en trek aan de gaiter (zoals je zelf een strakke laars over je hiel trekt) tot de hoef er in zit
    dan span ik het kabeltje goed en trap het dicht met mn voet (anders krijg ik die niet strak) zoals je je skiebotten of bindingen dicht en open kunt trappen
    en dan de gaiter vastmaken uiteraard

    bij het uitdoen neem ik altijd een hoevenkrabber om die binding weer open te trekken. gaat makkelijk vind ik... gewoon erachter haken en trek!
    Hinnik!

  4. #4
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    ja maar ook weer gemakkelijk terug uit
    Ze vallen heus niet uit als je de juiste maat hebt. En vermits ze epics heeft zijn de gaiters er aan. Ik heb het altijd zo gedaan, lange wandelingen gemaakt en nooit eentje verloren.
    Aan en uit zoals Sita schrijft en dan nog wat hoefvet of olie en vaak oefenen en je wil die hoefschoenen nooit meer kwijt
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Zaanstreek
    Leeftijd
    53
    Berichten
    364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Sita
    ja maar ook weer gemakkelijk terug uit

    ik doe het meestal zo:
    eerst trek ik de schoen in de breedte goed open en zet de teen tot het breedste punt van de hoef er in
    dan hou ik zn been vast en trek aan de gaiter (zoals je zelf een strakke laars over je hiel trekt) tot de hoef er in zit
    dan span ik het kabeltje goed en trap het dicht met mn voet (anders krijg ik die niet strak) zoals je je skiebotten of bindingen dicht en open kunt trappen
    en dan de gaiter vastmaken uiteraard
    Jawel, zo doe ik het ook. Maar als je ze koopt zit er zo een lintje bij waarmee je de comfort strap, dat bandje achterin de schoen, omhoog behoort te trekken. Deze mag niet onder de voet blijven zitten.
    Hier staat er een mooi filmpje over waarin je het lintje ook ziet: aanpassen.
    Zo soepel gaat dat bij mij dus niet! Als de schoen aan is, zit alles vrijwel klem.

    Gebruiken jullie dat lintje niet?
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

  6. #6
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re: Ervaringen Easyboot?

    nee eigenlijk niet...
    Hinnik!

  7. #7

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Ik ook niet.

  8. #8
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Ik gebruikte het wel. het hielp om alles op zijn plaats te krijgen. Moet wel zeggen dat ik het lintje dan soms moeilijk uit de schoen kreeg.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Zaanstreek
    Leeftijd
    53
    Berichten
    364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mieke
    Moet wel zeggen dat ik het lintje dan soms moeilijk uit de schoen kreeg.
    Dat heb ik dus ook.
    Gelukkig vind mijn ruintje het allemaal maar slaapwekkend en laat mij rustig aanmodderen, terwijl hij een tukje doet .

    Bedankt voor jullie antwoorden.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

  10. #10

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Lintje heb je niet nodig en ook de rubberen strap aan de achterkant kun je er beter uitknippen. Je doet de schoen het handigste aan door te doen alsof je bij een kind een schoen aandoet. Je stopt de hoef zo ver als mogelijk in de schoen, vraag het been naar voren pak de gaither en maak gebruik van het feit dat het paard waarschijnlijk z'n been weer naar beneden wil doen. Zo heb ik ze altijd binnen een minuut aan. De manier die op youtube staat werkte bij mij niet.

    Ik zal eens kijken of ik het morgen kan filmen.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  11. #11
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Zaanstreek
    Leeftijd
    53
    Berichten
    364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Lintje heb je niet nodig en ook de rubberen strap aan de achterkant kun je er beter uitknippen. Je doet de schoen het handigste aan door te doen alsof je bij een kind een schoen aandoet. Je stopt de hoef zo ver als mogelijk in de schoen, vraag het been naar voren pak de gaither en maak gebruik van het feit dat het paard waarschijnlijk z'n been weer naar beneden wil doen. Zo heb ik ze altijd binnen een minuut aan. De manier die op youtube staat werkte bij mij niet.
    Bedankt voor je antwoord! Het aantrekken is op zich het probleem niet en paard werkt goed mee. Ik heb ze nou zo aan. Het gaat mij om dat gedoe met het lintje en rubberen strap.
    Heb je de rubberen strap niet nodig als de schoen gaiters heeft?
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

  12. #12

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Ik heb 'm er zelf nog niet uitgeknipt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat ding nog enige functie heeft met een gaither erbij. Net als dat ze erachter gekomen zijn dat de clipsluiting van de epic eigenlijk zo goed als nutteloos is, nu hebben ze immers de 'glove' gemaakt, die geen sluiting heeft aan de voorkant.

    Als ik er aan denk zal ik nog een filmpje maken. Hoop dat ik het niet vergeet.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  13. #13
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Zaanstreek
    Leeftijd
    53
    Berichten
    364

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Ik heb 'm er zelf nog niet uitgeknipt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat ding nog enige functie heeft met een gaither erbij. Net als dat ze erachter gekomen zijn dat de clipsluiting van de epic eigenlijk zo goed als nutteloos is, nu hebben ze immers de 'glove' gemaakt, die geen sluiting heeft aan de voorkant.
    De Glove is mooi, maar die moet qua maat wel goed passen. Bij de Epic is dat iets minder streng juist omdat je met die clip nog een beetje kunt stoeien met hoe strak de schoen zit.

    Bij de RX valt ook niets te stellen, die willen wel eens een beetje draaien. Niet schokkend hoor, voor wandelen zijn ze goed te doen.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

  14. #14

    Re: Ervaringen Easyboot?

    zo met pijn en moeite 16 MB door de kabel geduwd hier...

    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  15. #15

    Re: Ervaringen Easyboot?

    Haha Vanilla tilt ook als 'vanzelf' haar voetjes op bij iedere aanraking zie ik. Elk voordeel heb z'n nadeel.
    Ziet er makkelijk uit zo. Ik heb de gaiters erafgesloopt. Ze zijn niet groot genoeg voor 'sokkenpaarden'. DISCRIMINATIE!!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •