Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 32 van de 32

Topic: Mok en de beste behandeling daarvan

  1. #31

    Re: Mok en de beste behandeling daarvan

    Pff, hier ook een mok-expert, helaas. Ik heb mijn tinker nu bijna 3.5 jaar en ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om het weg te krijgen. Ik heb zo'n beetje alle zalfjes, sprays en smeersel al geprobeerd, plus allerlei shampoos (tea tree-, teer- en betadineshampoo) en ook inwendige producten; onder andere VSM cure mok, drainage compositum en puur mok. Uit pure wanhoop en in overleg met de dierenarts, heb ik enkele weken terug zijn sokken eraf gehaald... En een behandeling gestart met neocidol, tegen mijten. Dit helpt echter ook niet bepaald goed. Hoewel... hij bijt en schuurt niet meer zo erg gelukkig.

    Ik heb er nu al een week of 3 niks meer aan gedaan. Misschien dat ik de huppa mokkruiden nog eens ga proberen, maar dat is dan ook echt mijn laatste hoop. Mijn tinker staat dag en nacht buiten overigens, heeft onbeperkt toegang tot goed hooi, en krijgt een halve schep safe and sound per dag, met een natuurkruidenmix van de paardendrogist eroverheen.

  2. #32

    Re: Mok en de beste behandeling daarvan

    Ik ga helemaal met Nienke mee. De ergste symptomen kan je proberen te verlichten van buitenaf, maar pas op met middelen als hydrocortison. Hou het liever natuurlijk en werk intussen aan de binnenkant.

    Kim, ik verwacht ook niet veel van jouw voederwisseling. Het is allebei het soort voer dat vol zit met toevoegingen en granen. Er is trouwens geen (fast)voer zonder. Beter (vind ik) om alle voer te laten staan en op zoek gaan naar een compleet vit/mineralenpoeder dat je over hooi strooit oid.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •