Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 65

Topic: Maak je eigen PLIP!

  1. #31
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Misschien wil ik er maandag 1 gaan knutselen. Maandag avond komt er een zadelpasservice voor 4 paarden van stal en oa voor diesel en valentino dus zou leuk zijn als ik de zadels meteen kon plippen.

  2. #32
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Elske en ik zijn vanavond aan het knutselen geweest. De pad is bijna af, we moeten alleen de helften nog aan elkaar plakken. Ziet er goed uit! En dan gaan we hem van de week een keer onder onze Freeform proberen. Als plastic hebben we plastic zakken voor puin en zand gebruikt, bij een bouwmarkt gehaald. We zullen wel foto's maken van het resultaat.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  3. #33
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Oh geweldig, ik ben erg benieuwd!
    Started!

  4. #34
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Ja, ik ook!

  5. #35
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    32
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Nou, wij hebben daarnet geplipt. Het plastic is niet kapot gegaan en niet we hebben een behoorlijke mooie afdruk gekregen
    Wel zaten er een paar vouwen in (vrijwel onvermijdelijk) die je er wel in zag zitten, maar je kreeg een goed idee van de drukverdeling.

    Bij deze de foto's

    Ongebruikt


    Het zadel, dekje ligt ertussen zodat als de pad zou scheuren onze grandeurpad niet vol smurrie zou zitten


    en de afdruk


    Zoals je ziet is de druk behoorlijk goed verdeelt. Er staat iets meer druk op de plek van je bovenbeen (amper zichtbaar) en een beetje druk onder de beugel ophaning. Deze plek was alleen te zien als je de pad in het licht van de ondergaande zon hield, dus er staat niet zoveel druk, ook voelde je daar nauwelijks een kuiltje in de pas. We zijn erg tevreden over zowel de plip als ons zadel

  6. #36
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Wat ik mij nog weet je herrinderen van de vorige plip,is dat ze die altijd tegen het licht inhielden voor een goed foto.
    MI mag je de plekjes onder de beugelophanging toch wel serieus nemen. Ik zou toch kijken of daar nog iets aan kunt doen. Voor de rest een superafdruk lijkt mij.
    Gaaf dat het zo goed werkt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #37
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    32
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Ik snap je bezorgdheid wel, ik zou ook liever een helemaal rechte afdruk zien. Fijn dat je meekijkt & denkt

    Het is nou eenmaal heel lastig om een perfect zadel te vinden, dus ben al blij met een mini deukje. Ik kon mij nog herinneren dat toen we een officiele afdruk hebben laten maken van onze massimo hij gedeukter was, maar de zadel passer zei dat het wel goed was (heb daar nu ook mijn vraagtekens bij), maar deze afdreuken zag je ook wel veel duidelijker.
    Moon kreeg dan ook binnen een jaartje witte haren, andere zadelpasser erbij gehad, boom laten versmallen, maar het past niet meer.
    Ook nog een barefoot gehad, maar daarbij witte haren onder de beugel ophanging dus ook niet ideaal.
    Hij was op beide zadel niet gevoellig op zijn rug, hij krijgt alleen heel snel witte haren, als hij van zomer naar winter vacht gaat, welke er daarna ook gewoon weer uittrekken.

    Met dit zadel gelukkig nog geen wit haartje gezien, daarnaast gebruiken we het zadel alleen voor buiten ritten (anders pak ik mijn bbp) en lopen we er daarbij geregeld naast.

    Dus we houden zijn rug wel in de gaten en als hij gevoelig begint te reageren, of er witte haartjes verschijnen zullen we dat ook zeker proberen op te lossen..
    Maar als iemand een tip zou hebben om deze plekjes nu op te lossen, sta ik open voor suggesties!

    (wat een verhaal, sorry)

  8. #38
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Fijn dat je het zo goed in de gaten houdt, een goed zadel vindenis erg moelijk.
    Mischien kun je nog iets oplossen met een andere onderlegger, of dikkere inlages, of een vilten dekje eronder, daar lees ik ook goede dingen over. Is dat geen skidpad of zo, weet de naam niet meer, heb je weinig aan natuurlijk
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #39
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    32
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Heb er nu al een grandeurpad met dubbele inlagers en schapen wollen onderkant onderliggen, maar misschien kunnen we uitzoeken of we eventueel nog een laagje in de pad kunnen doen

    Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar plip afdrukken van andere zadels, en dan vooral van boomloze.

  10. #40
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Dank voor je verslag Moon!
    Was het nou nog veel werk om de plip te maken? Kon je goed aan alle ingrediënten komen?

  11. #41
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Het werk viel eigenlijk wel mee. Het meeste gepuzzel was hoe je nu het beste het plastic dicht kon plakken en de lucht eruit krijgen. Uiteindelijk zijn we ongeveer een uurtje aan het knutselen geweest. De ingrediënten kun je goed krijgen. Lastigst is de aluin, maar die kan elke drogist bestellen. Het plastic was even zoeken, maar we hebben nu extra stevige plastic zakken gebruikt van een doe-het-zelf zaak, die bedoeld zijn om zand en stenen in af te voeren. Die zijn van heel stevig maar transparant plastic.

    De aluin kon ik alleen krijgen in een pot van 1 kg, dat is genoeg voor 10 pads. Maar omgerekend kom je op nog geen 5,-€ voor een pad aan materiaal.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  12. #42
    Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    achtmaal
    Leeftijd
    49
    Berichten
    1.616

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Aluin kon ik uiteindelijk bij de da drogist halen 100 gram voor 70 eurocent.

  13. #43
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Ah, da's een handiger drogist dan de mijne! (Maar ik woon in een klein dorpje).
    Is jouw pad ook al af en heb je hem al kunnen testen? Ben benieuwd naar andere zelfbouw ervaringen.

    Onze pad ziet er in ieder geval uit alsof ie nog wel een aantal plips mee kan, hij bleef heel goed tijdens de eerste test.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  14. #44
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Aluin kon ik uiteindelijk bij de da drogist halen 100 gram voor 70 eurocent.
    Wow, da's goedkoop! Dan voel ik me toch behoorlijk bedonderd...
    Maar goed; ik heb er een prachtig doosje bij denk ik dan maar...
    Started!

  15. #45
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Maak je eigen PLIP!

    Is aluin een poeder, of hoe ziet het eruit?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •